Szef kazał Ci opracować w trybie błyskawicznym plan poprawy obsługi klientów. Problem? Nie masz na to czasu.
Moja babcia często powtarzała: "Możesz pytać i prosić tylko wtedy, gdy nie boisz się usłyszeć NIE."
Jakże często nie pytamy, ponieważ boimy się usłyszeć odpowiedzi. Pozbawiamy się w ten sposób wiedzy o przyczynach naszych sukcesów i niepowodzeń.
Poprawa obsługi klientów to praca bez końca. Codzienna praktyka nauczyła mnie zadawać pięć pytań w określonej sekwencji. Nie same pytania, ale kolejność jest ważna.
Zacznij od pytania: "Czy pomożesz mi lepiej pracować dla Ciebie? Będę wiedział jak lepiej pracować, jeśli zgodzisz się odpowiedzieć na kilka pytań."
5. "Dlaczego kupiłeś u mnie?" Poznasz powody, uczucia i oferowane klientom korzyści, o których być może wcale nie pomyślałeś.
4. "Co sądzisz o mojej pracy?" Dowiesz się w jaki sposób Twoje zachowanie wpłynęło na decyzję o kupnie.
3. "Co Ci się najbardziej podoba?" Dowiesz się o rzeczach, które mogą spodobać się także następnym klientom. Dzięki tej wiedzy możesz ponownie coś sprzedać Twojemu klientowi.
2. "Co byś zmienił lub jak byś postąpił, gdybyś miał dokonać ponownego zakupu?" Dowiesz się dlaczego nie wszyscy jeszcze kupują u Ciebie. Odpowiedź na to pytanie warta jest dużych pieniędzy!
1. "Jak mogę Ciebie lepiej obsłużyć w przyszłości?" Teraz dowiesz się co zrobić, aby więcej sprzedawać stałym klientom.
Właśnie w ten sposób powiedziałeś swoim klientom jak dobrze ich obsługujesz. Najwyższy więc czas, aby poprosić o referencje. "Wolałbym poświęcić czas i energię na obsługę obecnych klientów. Czy zatem możesz polecić mnie trzem znajomym, dla których będę pracować równie dobrze jak dla Ciebie?"
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu strategii i programu PR, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.
Strona główna » projekt pr » Blitz PR
19 listopada 2010
Blitz PR
Autor:
Bogusław Feliszek
o
07:49
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
klient pr,
pr,
projekt pr
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz