Audyt PR

Współpracę z nowym Klientem zaczynamy od audytu PR.

Obiektywna i kompleksowa analiza komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej opisuje mocne i słabe strony firmy, organizacji lub instytucji oraz szanse i zagrożenia.

Dzięki audytowi chcemy ocenić jak działania PR mogą pomóc naszemu Klientowi zrealizować jego cele komunikacyjne, biznesowe i wizerunkowe.

Te pytania to także scenariusz naszej pierwszej rozmowy – przez telefon lub na bezpośrednim spotkaniu.

I. OGÓLNA OCENA

1. Kiedy ostatnio w Twojej firmie, organizacji lub instytucji agencja PR robiła audyt public relations (miesiąc i rok)? ___ / ___

2. Czy po tym audycie zrobiono audyt sprawdzający efekty wprowadzonych zmian? __ Tak __ Nie

3. Czy jesteś zadowolony ze swojego programu komunikacji marketingowej? __ Tak __ Nie

4. Jak oceniasz swój aktualny program PR? __Jest dobry __ Chcę mieć lepszy __ Wymaga gruntownej zmiany

5. Czy Twoja firma, organizacja lub instytucja korzysta obecnie lub korzystała kiedyś z usług agencji PR lub konsultanta PR? __Tak __ Nie __ Kiedyś to robiliśmy.

Jeżeli wybrałeś "Nie" lub "Kiedyś to robiliśmy", wyjaśnij dlaczego i jakie masz oczekiwania.

6. Jakie taktyki wykorzystujesz w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej?

a. PR / relacje z mediami: __Tak __ Nie __ Kiedyś to robiliśmy.

b. Relacje z inwestorami: __Tak __ Nie __ Kiedyś to robiliśmy.

c. Relacje z pracownikami: __Tak __ Nie __ Kiedyś to robiliśmy.

d. Relacje z lokalnymi społecznościami: __Tak __ Nie __ Kiedyś to robiliśmy.

e. Komunikacja kryzysowa: __Tak __ Nie __ Kiedyś to robiliśmy.

f. Lobbing: __Tak __ Nie __ Kiedyś to robiliśmy.

g. Sponsoring: __Tak __ Nie __ Kiedyś to robiliśmy.

h. Imprezy specjalne: __Tak __ Nie __ Kiedyś to robiliśmy.

i. Media społecznościowe: __Tak __ Nie __ Kiedyś to robiliśmy.

j. Komunikacja międzykulturowa: __Tak __ Nie __ Kiedyś to robiliśmy.

7. Opisz swoje główne cele biznesowe, marketingowe i wizerunkowe w tym roku. Jakie masz cele na pięć lat? Jeśli to możliwe, podaj także sposób pomiaru efektów.

8. Czym różni się lista rzeczy, które Twoja firma, organizacja lub instytucja musi zrobić w PR od listy rzeczy, które chce zrobić?

9. Jakie masz osobiste doświadczenia w PR?

a. Prowadziłeś kiedyś program PR? __ Tak __ Nie

b. Pracowałeś w agencji PR? __ Tak __ Nie


c. Współpracowałeś z agencją PR? __ Tak __ Nie

d. Przedstawiałeś mediom propozycje tematu? __ Tak __ Nie


e. Rozmawiałeś w imieniu swojej firmy z konsumentami w mediach społecznościowych? __ Tak __ Nie

II. ANALIZA

1. Jaka jest misja Twojej firmy, organizacji lub instytucji? Jeśli była zmieniana, kiedy ostatnio i dlaczego?

2. Jaki jest marketingowy wyróżnik Twojej marki (firmy, organizacji lub instytucji)? Za co najbardziej lubią Cię i doceniają konsumenci?

3. Jakie są milowe kamienie w historii firmy, instytucji lub organizacji?

4. Jakie są najważniejsze firmowe uroczystości w roku kalendarzowym?

5. Jakie historie najlepiej obrazują wartości firmy, instytucje lub organizacji?

6. Kim są bohaterowie firmowych opowieści? Co ich wyróżnia?

7. Jaki jest rytm pracy w Twojej firmie, instytucji lub organizacji? Czy są dni, tygodnie lub miesiące kiedy jest więcej pracy?

8. Co jest ważniejsze w pracy: procedura czy końcowy efekt?

9. Czy pracownik ma prawo do błędu? Jak traktowani są pracownicy, którzy popełnili błędy w dobrej wierze?

10. Jakie są relacje pracowników z klientami?

11. Jaki jest idealny klient Twojej firmy, organizacji lub instytucji?

12. Gdybyśmy zapytali pięciu dowolnych klientów co myślą o Twojej marce, czy powiedzieliby to samo?

13. Które taktyki PR przynosiły do tej pory najlepsze efekty?

14. Które media najczęściej mówiły o Tobie do tej pory? Dlaczego?

15. Które media powinny mówić o Twoich produktach i/lub usługach i o tym, co robisz? Dlaczego powinny to robić?

16. Gdyby dzisiaj w prasie ukazał się artykuł o Twojej firmie, organizacji lub instytucji, jaki miałby tytuł? Jaka byłaby to gazeta? Kto by go napisał?

17. Jeżeli zatrudniałeś wcześniej konsultanta lub agencję PR, jak długo trwała ta współpraca?

18. Jaki budżet miałeś w przeszłości na współpracę z agencją lub konsultantem PR (miesięcznie czy rocznie)? Jak zmierzyłeś zysk z tej inwestycji (ROI)?

III. PROBLEMY

1. Jakie działania marketingowe i PR prowadziła Twoja firma, organizacja lub instytucja do tej pory? Z jakim skutkiem?

2. Jaki jest największy problem w kontaktach z mediami? Kiedy on najbardziej dokucza?

3. Co Ci się nie podoba w aktualnym programie PR?

a. Za dużo płacimy: ___

b. Nie wiemy za co płacimy: ___

c. Agencja PR obiecywała dużo na początku, ale nie dotrzymuje słowa (brak efektów): ___

d. Agencja PR nie informuje nas na bieżąco o tym, co dla nas robi: ___

e. Za każdym razem dzwoni do nas z agencji PR inna osoba: ___

f. O naszej konkurencji często mówi się w mediach, a o nas cisza: ___

g. Media mówią o nas, ale nasze przekazy nie trafiają do właściwych grup konsumentów: ___

h. Agencja PR nie zorganizowała szkolenia medialnego dla naszych pracowników występujących w mediach.

i. Nie mamy planu komunikacji kryzysowej: ___


j. Nikt w agencji PR nie odbiera telefonów od nas w weekendy: ___

4. Czy Twoja firma, organizacja lub instytucja chce komunikować się ze swoimi interesariuszami w mediach społecznościowych? Jeśli tak, w których mediach i w jaki sposób (na przykład konkursy)? Jeżeli nie, dlaczego?

IV. PRZYSZŁOŚĆ

Przed przedstawieniem naszej oferty musimy poznać Twoje oczekiwania i potrzeby oraz ocenić okres współpracy. Bez tych informacji trudno przygotować strategię i taktykę działania umożliwiającą realizację celów.

1. Jaka jest Twoja definicja PR?

2. Myślisz o podpisaniu stałej umowy (minimum 6 miesięcy) czy chodzi o realizację konkretnego projektu PR? Jeśli chodzi o projekt, ile ma trwać jego realizacja?

3. Czy wiesz ile pieniędzy możesz zainwestować w PR (miesięcznie czy rocznie)? Jeśli jest to mniej niż 2000 PLN netto miesięcznie, proponujemy wysłanie Twojego pracownika na szkolenie PR i zlecenie mu obsługi PR wewnątrz firmy. To będzie bardzo dobra inwestycja.

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą lub masz jakieś pytanie o PR, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.

Napisz do mnie

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *