Szkolenia medialne

"Ja tego nie powiedziałem."

"Oni to wyjęli z kontekstu."

"Rozmawiałem z reporterem godzinę. Dlaczego wybrał właśnie ten cytat?"

Jeśli to brzmi znajomo, możemy pomóc.

Wiele osób chce wykorzystać wywiad dla mediów do darmowej promocji swojej firmy lub wydarzenia. Inni traktują to jak policyjne przesłuchanie. Najlepsze efekty mają ci, dla których wywiad jest okazją do opowiedzenia ciekawej historii o firmie, produkcie lub usłudze.

Feliszek PR pokazuje na szkoleniach medialnych jak opowiadać historie w mediach tak, żeby były zauważone i zapamiętane – zgodnie z interesami i celami biznesowymi naszych klientów.

Na szkoleniach medialnych uczymy m. in.:

1. Dlaczego nie wystarczy być ekspertem,

2. Jak reporterzy przygotowują się do wywiadu,

3. Jakie są rodzaje wywiadów,

4. Jak odpowiadać na "trudne" pytania reporterów,

5. Jak rozpoznawać sztuczki i podstępy używane przez niektórych reporterów,

6. Jak unikać pułapek prawa prasowego,

7. Jak prowadzić aktywną politykę medialną w sytuacji kryzysowej.

Robimy szkolenia medialne z programem dopasowanym do każdej branży i każdego klienta. Wiemy o co pytają media i uczymy jak odpowiadać na najtrudniejsze pytania reporterów.

Prowadzimy szkolenia medialne dla grup (2 do 6 osób) i indywidualne (1 osoba).

Nasze szkolenia trwają od 4 do 8 godzin. Na szkoleniu oprócz trenera jest obecny operator kamery. Każdy uczestnik ma od 3 do 5 wystąpień przed kamerą.

W większych grupach (powyżej 4 osób) robimy na koniec szkolenia symulację konferencji prasowej, na przykład z okazji premiery produktu lub w sytuacji kryzysowej (zgodnie z zatwierdzonym przed szkoleniem scenariuszem).

Proces przygotowania i realizacji szkolenia medialnego

Zaczynamy od analizy wizerunku klienta i jego branży. Porównujemy to, co sam o sobie myśli z tym, co mówią inni, na przykład konsumenci, partnerzy biznesowi i liderzy opinii. Zbieramy informacje o konkurencji naszego klienta i jej reputacji w mediach. Robimy zestawienie mocnych i słabych stron klienta oraz szans i zagrożeń.

Celem rozpoznania sytuacji i potrzeb jest:

  • Stworzenie listy tematów, które mogą zainteresować media,
  • Ocena jak wystąpienia w mediach lub prezentacje mogą wpłynąć na najważniejszych interesariuszy i resztę opinii publicznej,
  • Wybór najbardziej skutecznych technik przekazu kluczowych komunikatów,
  • Opracowanie konkretnych kluczowych przekazów adresowanych do wybranych grup w wywiadzie dla mediów lub prezentacji.

Następnym krokiem jest testowanie przed kamerą siły kluczowych przekazów poprzez:

  • Ćwiczenie krótkich wypowiedzi do kamery na najważniejsze i najtrudniejsze tematy,
  • Ćwiczenie przekonujących odpowiedzi na pytania reporterów różnych mediów (prasa, radio i telewizja),
  • Obiektywną ocenę wystąpień przed kamerą i życzliwe doradztwo co i jak poprawić.

Na koniec oceniamy skuteczność szkolenia medialnego i przygotowujemy plan dalszej poprawy współpracy z mediami, w którym znajdują się:

  • Porady jak doskonalić komunikację z mediami,
  • Propozycje indywidualnych ćwiczeń (dykcja, słuchanie, język ciała),
  • Kontakt z trenerem medialnym, który służy pomocą w przygotowaniu się do najbliższego wywiadu dla mediów lub prezentacji.

Studium przypadku

Duży szpital na południu Polski po serii krytycznych artykułów w prasie chciał poprawić swoją reputację w mediach. Niestety, lekarze szpitala nie chcieli wypowiadać się w mediach – nie wiedzieli co i jak mówić. Uważali, że to praca rzecznika prasowego.

Dyrektorowi szpitala udało się namówić na szkolenie medialne dwóch młodych lekarzy. Po jednodniowym szkoleniu i ich kilku udanych wystąpieniach w mediach na podobne szkolenie zgłosiło się jeszcze pięciu lekarzy, w tym trzech ordynatorów.

Ponieważ na naszych szkoleniach jest dużo ćwiczeń przed kamerą, lekarze szybko pozbyli się paraliżującej tremy i nauczyli się mówić w mediach krótko, ciekawie i przekonująco. Poznali także techniki zwiększenia wpływu na to, co wykorzystają media.

Dzisiaj nie ma problemu z zaproszeniem lekarza tego szpitala do udziału w programie telewizyjnym na żywo lub krótką wypowiedzią do kamery. Znikły krytyczne komentarze w mediach społecznościowych. Szpital szybko odbudowuje reputację i podpisuje kontrakty na usługi medyczne.

Jeśli potrzebujesz szkolenia medialnego lub masz pytanie o komunikacji z mediami, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.

Napisz do mnie

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *