Quiz inteligencji PR

1. Najlepsi praktycy public relations przychodzą do pracy pierwsi i wychodzą ostatni.

A. Prawda.

B. Fałsz.

C. To zależy od ambicji, kwalifikacji i doświadczenia pracownika.

2. Za tydzień długo oczekiwana premiera Twojego nowego produktu. Dzisiaj rano dowiedziałeś się, że prezes musi nagle wyjechać za granicę i nie może być na premierze. Obecność odwołał też najważniejszy klient. Wszystkie media – prasa, radio i telewizja – otrzymały już zaproszenia. Co robisz?

A. Próbujesz zaprosić mniej kapryśnego klienta.

B. Zmieniasz scenariusz imprezy na "Najlepszy dziennikarz miesiąca".

C. Dzwonisz do wszystkich redakcji z informacją o odwołaniu imprezy.

3. Pierwszym krokiem w zarządzaniu kryzysowym jest:

A. prewencja.

B. szkolenie medialne.

C. plan kryzysowy.

4. Twoja firma jest głównym reklamodawcą w gazecie, której redakcję chcesz zainteresować informacją o nowym produkcie. Czy powinieneś powiedzieć o tym redaktorowi, z którym kontaktujesz się w sprawie tematu artykułu?

A. Nie. Profesjonalni dziennikarze i redaktorzy mogą odebrać to za afront.

B. Tak. Przecież macie wspólne interesy.

C. Tak. Nie po to wydajesz tyle pieniędzy na reklamę, żeby tracić czas na rozmowy z jakimś dziennikarzyną.

5. W komunikacji kryzysowej praktycznie niemożliwe jest wyeliminowanie wszystkich pogłosek i plotek.

A. Prawda, ale tylko w odniesieniu do komunikacji w Internecie.

B. Prawda.

C. Fałsz.

6. Godzinę temu wysłałeś mediom ważną informację prasową. Jaki jest Twój następny krok?

A. Dzwonisz do wszystkich redaktorów z pytaniem: "Czy dotarła moja informacja prasowa?"

B. Zabierasz się do pisania kolejnej informacji prasowej.

C. Dzwonisz do zaprzyjaźnionych dziennikarzy z prośbą, żeby dyskretnie sprawdzili czy i kiedy informacja będzie wykorzystana.

7. Kto powinien rozmawiać z dziennikarzem w imieniu organizacji?

A. Każdy kto ma coś ciekawego do powiedzenia.

B. Tylko autor polityki medialnej.

C. Tylko osoba, która przeszła szkolenie medialne.

8. Niskonakładowy i mało popularny magazyn branżowy pobrał z Twojej strony WWW kilka zdjęć i przedrukował je w najnowszym numerze. Fotografie są złej jakości. Co gorsza, wydawca nie podał skąd pobrał zdjęcia. Co robisz?

A. Dzwonisz do wydawcy, karcisz za samowolne kopiowanie zdjęć i grozisz sądem jeśli zrobi to ponownie.

B. Piszesz skargę do wydawcy z prośbą, żeby nie robił tego ponownie.

C. Umieszczasz na swojej firmowej witrynie WWW zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, dzwonisz do wydawcy z podziękowaniem za wykorzystanie materiałów i zapraszasz do pobierania w przyszłości zdjęć lepszej jakości.

9. Pracujesz dla firmy, która produkuje/sprzedaje tablety. Twój szef wymyślił oryginalny plan PR: "Dajmy każdemu dziennikarzowi, który przyjdzie na konferencję prasową najnowszy model naszego tabletu. Napiszemy o tym na zaproszeniu – to nie będzie łapówka, tylko propozycja testowania produktu!" Jak się zachowujesz?

A. Zgadzasz się pod warunkiem, że nie będzie o tym wzmianki w zaproszeniu – niech każdy dziennikarz sam zdecyduje na miejscu czy chce przyjąć prezent.

B. Wybijasz szefowi ten pomysł z głowy – delikatnie i skutecznie.

C. Pytasz czy możesz wziąć jeden tablet dla swojej Mamy.

10. Arogancja i ignorancja to dwie podstawowe przyczyny upadku wszystkich organizacji.

A. Prawda.

B. Fałsz.

C. Nie wiem.

Prawidłowe odpowiedzi: 1. B 2. C 3. A 4. A 5. B 6. B 7. C 8. C 9. B 10. A.

Jaki masz wynik?

Mniej niż 6 punktów: Hmmm... Wysoki współczynnik inteligencji to nie wszystko – jesteś na pewno miłą osobą. Ale w public relations potrzebne są wysokie kwalifikacje w komunikacji, zarządzaniu wizerunkiem i reputacją. Moim zdaniem, praktyczne szkolenie public relations na pewno Ci pomoże.

6-8 punktów: Niezły wynik. Problem w tym, że na konkurencyjnym rynku public relations "nieźle" to za mało. Jeśli zależy Ci na sukcesie, wpisz do swego planu szkoleniowego warsztat public relations, na przykład trening medialny. Zyskają wszyscy: Ty, Twoja firma i media.

9-10: Moje uznanie! Jesteś znakomitym praktykiem public relations. Ale nie spoczywaj na laurach. Trzymaj rękę na pulsie – systematycznie podnoś kwalifikacje. Social media, blogi, Web 2.0 – dużo nowych technik komunikacji. Zapraszam na nasze szkolenia public relations.

Zobacz też Test inteligencji kryzysowej.

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *