Public relations zmieni się przez najbliższe 10 lat bardziej niż przez ostatnie stulecie.
Wystarczy dostrzec trzy ewidentne fakty:
1. W branży roi się od utalentowanych praktyków i strategów PR, którzy robią wszystko (i czasem więcej), żeby zadowolić swoich klientów.
2. Każdy ma własną definicję public relations i dlatego branża cierpi na chroniczny kryzys tożsamości.
3. Praktycy public relations są największymi wrogami swojej profesji.
Agencje PR utrzymają dominującą pozycję w marketingowym miksie JEŻELI poszerzą zakres usług o marketing treści (content marketing), marketing w wyszukiwarkach internetowych (search marketing) i media społecznościowe (social media) i systematycznie będą pokazywać klientom wymierną wartość swojej pracy.
4 atuty public relations
Warto pamiętać, że:
1. Aktywność w mediach społecznościowych jest inną formą komunikacji i nawiązywania relacji przez kanały internetowe. Tym właśnie zawsze zajmowali się praktycy PR – budowaniem relacji i komunikacją z interesariuszami: pracownikami, mediami, klientami, sprzedawcami i kontrahentami.
2. Zaawansowane pozycjonowanie w wyszukiwarkach (SEO) jest sztuką i nauką, ale kluczowe zasady i metodologia są dostępne dla każdego.
3. Do zarządzania treścią online potrzeba kreatywnego pisania, warsztatu redaktora, biznesowego wyczucia i strategicznego myślenia. To znowu domena wykształconych praktyków PR.
4. Systemy zarządzania treścią (CMS) uprościły proces aktualizacji zawartości witryn WWW, które są teraz nie tylko wirtualnymi wizytówkami firm, ale także narzędziami dystrybucji treści.
Praktycy PR, którzy rozumieją zasady pozycjonowania marki i potrzeby klientów oraz strategie zarządzania treścią i komunikacji w mediach społecznościowych, powinni decydować o kształcie i treści witryny WWW. Agencje PR i twórcy stron internetowych idealnie pasują do obsługi przyszłych fuzji, przejęć i programów partnerskich.
PR może przodować w rozwoju
Oto 6 porad jak zapewnić PR miejsce u szczytu stołu na zebraniach, na których zapadają strategiczne decyzje:
1. Pogódź się z faktem, że percepcja jest rzeczywistością.
Wszyscy w public relations wiemy, że PR to nie tylko relacje z mediami i rozgłos – ale większość ludzi poza PR (w tym klienci) myśli inaczej. Public relations zawsze będzie postrzegane jako usługa medialna. Przejdź nad tym do porządku dziennego.
Poszerzaj wiedzę, zdobywaj nowe umiejętności, pracuj nad wizerunkiem agencji i jej miejscem na rynku usług PR.
2. Korzystaj z najnowszych metod i technologii pomiaru efektów.
Nie musisz być liderem nowoczesnych technologii, ale bez inwestycji w nowe rozwiązania w komunikacji, zatrudniania najlepszych ekspertów i stosowania wiarygodnych standardów pomiaru efektów, nie utrzymasz się na rynku.
3. Zatrudniaj, szkol i promuj pracowników z hybrydowymi kwalifikacjami.
Dzięki Internetowi każdy ma dostęp do najnowszych informacji – nic nie stoi na przeszkodzie, żeby szkolić specjalistów łączących umiejętności z wielu dziedzin, na przykład marketing treści, media społecznościowe, blogi, optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, marketing mobilny, marketing marki, komunikacja kryzysowa online.
4. Wyróżniaj się – pamiętaj o treści i społeczności.
Wykreuj sugestywną wizję i pielęgnuj kulturę innowacji. Pracuj nad czymś co wykracza poza Twoją firmę. Pomagaj lokalnej społeczności, publikuj wartościowe treści, wypowiadaj się publicznie, bądź wyjątkowy i nie bój się popełniać błędy.
5. Przestań wystawiać zawyżone faktury za usługi PR.
Mówię poważnie. Pomyśl o nowych agencjach public relations ze znakomitymi pomysłami i oryginalnymi modelami biznesowymi, które jutro zadebiutują na rynku. Naprawdę uważasz, że Twoja pozycja jest niezagrożona?
6. Przestań narzekać. Weź się do działania.
Zmiana nigdy nie jest łatwa i prosta, szczególnie w większych firmach PR z dużą administracją i długą historią w odwlekaniu decyzji.
Jeśli jesteś ambitnym pracownikiem z ciekawymi pomysłami, przekonuj do zmian, ale nie walcz z wiatrakami. Jeżeli Twoje najlepsze propozycje są odrzucane, poszukaj pracy w agencji PR, która doceni pozytywną energię i oryginalną wizję.
Jak PR powinno się zmieniać, żeby sprostać nowym wyzwaniom? Napisz o tym w komentarzu.
Strona główna » praktyk pr » Public relations jako lider rozwoju
3 lutego 2012
Public relations jako lider rozwoju
Autor:
Bogusław Feliszek
o
07:46
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
agencja pr,
pr,
praktyk pr
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz