Na warsztacie zarządzania firmową reputacją porównuję siłę reputacji do warstw cebuli – warzywa znanego z silnych właściwości bakteriobójczych, grzybobójczych i dezynfekujących.
Im więcej jest warstw ochronnych, tym mniejsze ryzyko wystąpienia szkodliwego kryzysu.
Z drugiej strony, warto przyjrzeć się potencjalnym zagrożeniom, które mogą przeniknąć przez kolejne warstwy.
Oto 10 pytań, które uczestnicy warsztatu otrzymują na początku z instrukcją: "Są to pytania, które pomogą nam opisać sytuację i poprawić jakość zarządzania firmową reputacją. Potraktujmy je jako inspirację do nowego myślenia i przygotowania wstępnego planu działania."
Lista pytań:
1. Jaką firmą chcemy być? Bliżej nam do Matki Teresy czy Madonny? Jakie są nasze główne wyróżniki?
2. Czym różni się nasza reputacja od reputacji całej branży?
3. Jak zmieniała się nasza reputacja w ostatnich latach? Od czego to zależało? Jaki mieliśmy na to wpływ?
4. Czy nasza firmowa tożsamość (kim jesteśmy) pokrywa się z wizerunkiem (jak jesteśmy postrzegani)? Jak to oceniają poszczególni interesariusze?
5. Czy wszystkie elementy naszej tożsamości są komunikowane dokładnie, konsekwentnie i spójnie wszystkim interesariuszom?
6. Jak możemy wzmocnić nasze relacje z interesariuszami?
7. Oceń obecny sposób zarządzania ryzykiem reputacyjnym w firmie. Czy jest skuteczny?
8. Jakie nierozwiązane problemy mogą zmienić naszą reputację? Jakie to wywoła skutki?
9. Jakie wewnętrzne systemy, procedury, zasady, przepisy, działania i zachowania są sprzeczne z pożądaną reputacją?
10. Czego o naszej reputacji możemy dowiedzieć się od konkurencji?
Brałeś kiedyś udział w takim warsztacie? Warto było? Napisz o tym w komentarzu.
Strona główna » reputacja » Obieranie cebuli, czyli siła reputacji
18 lipca 2011
Obieranie cebuli, czyli siła reputacji
Autor:
Bogusław Feliszek
o
16:19
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz