Jak wiele firm prawdopodobnie wydajesz dużo pieniędzy na sukces w mediach społecznościowych. Zabiera to dużo czasu i potrzebujesz na to dużo energii.
Ktoś powiedział (a może gdzieś to przeczytałeś), że media społecznościowe – jako dodatkowy kanał komunikacji – pomagają zwiększyć lojalność konsumentów i w sytuacji kryzysowej zmniejszają liczbę szkodliwych plotek i pogłosek.
Zazdrościsz konkurencji miliona fanów. Sądzisz, że tworząc "rozkoszne i porywające treści" także odniesiesz podobny sukces.
Nawet nie wiesz jak się mylisz.
To, co piszesz w mediach społecznościowych nie musi być "fascynujące" lub "urzekające". Musi natomiast dotyczyć tego, co interesuje ludzi w realnym świecie.
Paralotnie i proszki do prania
Jeśli kogoś interesują paralotnie, chętnie o tym poczyta lub porozmawia na Twitterze lub Facebooku. Podobnie z majsterkowaniem, wychowaniem dzieci czy pomysłach na tanie wakacje.
Ludzi (czyli konsumentów) interesuje w mediach społecznościowych to samo, co w realnym świecie. Interesują ich gwiazdy, sport, filmy, moda, muzyka popularna, książki kryminalne, telewizja oraz przyjaciele i znajomi. Prawdopodobnie nie interesuje ich co robisz i kim jesteś.
Ludzi nie interesują płyny do mycia naczyń, proszki do prania, lodówki, sokowirówki, odplamiacze do tkanin, pasty do zębów i spinacze do papieru. Nie interesuje ich większość rzeczy, które kupują w sklepach.
Jeśli jesteś producentem artykułu codziennego użytku, jest więcej niż pewne, że nikt nie zainteresuje się tym, co piszesz o swoich produktach w mediach społecznościowych. Przepraszam, ale tak właśnie jest.
Hazardowa strategia biznesowa
Każda firma, organizacja, instytucja, pralnia, grupa interesu, drużyna harcerska, przystań kajakowa i gra hazardowa ma swój profil w mediach społecznościowych. Nikt nie policzył, ale są ich miliony – i każdy chce być zauważony.
Jeśli nie pracujesz w branży filmowej lub muzycznej lub nie masz nic wspólnego ze sportem, modą, telewizją i popularną marką (na przykład Apple, Adidas, Coca Cola), nie licz na oszałamiający sukces w mediach społecznościowych.
Być możesz powiesz, że niektóre firmy – mimo że nie są kojarzone z atrakcyjnymi branżami – jednak odnoszą sukcesy i rozwijają się dzięki mediom społecznościowym. To prawda. Tak samo jest z niektórymi osobami, które grają w Lotto.
Ale kupowanie kuponu w grze hazardowej nie jest najlepszym pomysłem na skuteczną strategię biznesową.
Jakie jest Twoje zdanie? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz