Aktualne, ważne i oryginalne tematy to podstawa każdego programu public relations.
Łatwo powiedzieć, że ciekawe tematy o firmie są znakomitym kąskiem dla mediów – trudniej je znaleźć.
W poszukiwaniu atrakcyjnych tematów trzeba przypomnieć sobie nasze ulubione bajki i historie z dzieciństwa oraz pytania jakie zadawaliśmy słuchając tych opowieści.
Oto lista 27 pytań, które pomogą opracować ciekawe propozycje dla mediów:
FIRMA
1. Jak powstała firma? Możesz zacząć tak: "Dawno, dawno temu, za górami, za lasami" :-)
2. Jakie kłopoty firma musiała pokonać – albo na samym początku albo w jakimś krytycznym momencie?
3. Jak wygląda typowy dzień w Twojej firmie?
4. Co dobrego firma zrobiła, żeby ułatwić życie lokalnej społeczności lub klientom?
5. Co firma zrobiła, żeby rozwiązać jakiś dokuczliwy lokalny problem?
6. Czy firma jest związana w specjalny sposób z jakimś świętem? Nie chodzi o promocję sprzedaży.
PRODUKTY
7. Jak powstawały kolejne produkty? Jaka wiedza lub nauka z tego płynie?
8. Jak założyciele firmy zabrali się do tworzenia pierwszego produktu? Czy są ciekawostki, o których nie wie opinia publiczna?
9. Czy są jakieś wydarzenia historyczne związane z powstaniem produktów?
10. Czy są legendy lub mity, które można połączyć z produktami?
11. Czy są sławni ludzie kojarzeni z Twoimi produktami?
12. Jakie wyjątkowe cechy odróżniają Twoje produkty od oferty konkurencji?
MARKA
13. Jaka jest historia marki? Dlaczego warto o tym mówić?
14. Czy Twoja marka kojarzy się z narodowym lub regionalnym wydarzeniem? Jakie to wydarzenie?
15. Czy marka zmieniała się z czasem? Jak? Czy jest jakaś historia z tym związana?
16. Jaka historia jest związana z firmowym logo?
17. Czy marka ma swego ambasadora? Jeśli tak, dlaczego właśnie ta osoba została jej ambasadorem?
18. Czy Twoja marka pojawia się w innym kontekście kulturowym? Pamiętasz zupę Campbella i Andy Warhola?
19. Czy marka jest kojarzona z jakimś projektem społecznym? Jaka stoi za tym historia?
20. Czy marka ma oficjalną maskotkę?
PRACOWNICY
21. Czym zajmowali się założyciele firmy przed jej powstaniem? Skąd wzięli pomysł? Czy obecni pracownicy i klienci znają tę historię?
22. Czy pracownicy robią coś dla lokalnej społeczności?
23. Jacy ludzie dla Ciebie pracują? Czy możesz przedstawić biogramy kilku najciekawszych pracowników?
24. Jakie ciekawe historie możesz opowiedzieć o ludziach na kierowniczych stanowiskach? Czy robią coś co zainteresuje klientów?
25. Czy jakiś pracownik dokonał bohaterskiego lub heroicznego czynu?
26. Czy jakiś pracownik jest członkiem pożytecznego stowarzyszenia lub organizacji, na przykład Ochotnicza Straż Pożarna?
27. Czy ktoś z pracowników udziela się społecznie? Czym się zajmuje? Dlaczego to robi? Dlaczego to ważne?
Masz własne propozycje ciekawych tematów dla mediów? Napisz o tym w komentarzu.
Strona główna » rozgłos » Jak znaleźć w firmie ciekawe tematy dla mediów
24 maja 2011
Jak znaleźć w firmie ciekawe tematy dla mediów
Autor:
Bogusław Feliszek
o
08:16
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
informacja prasowa,
media,
rozgłos
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz