22 lutego 2015

Czego się nauczyłeś na szkoleniu medialnym?

Masz za sobą pierwsze szkolenie medialne. Czujesz, że wiesz jak rozmawiać z dziennikarzami i budować relacje z mediami.

Na koniec szkolenia powinien być test sprawdzający czego się nauczyłeś.

Nie było? Zabrakło czasu? Wyszedłeś wcześniej? Szkoda.

Masz teraz ochotę i czas na krótki test sprawdzający wiedzę z Twojego szkolenia medialnego?

Zapraszam. Wybierz najlepszą odpowiedź.

1. Trenerzy medialni są w zdecydowanej większości:

A. specjalistami PR.

B. byłymi dziennikarzami.

C. popularnymi blogerami.

D. ekspertami komunikacji z dużym doświadczeniem pracy w mediach.

2. Szkolenie medialne polega na:

A. nauczeniu się na pamięć trzech kluczowych komunikatów.

B. opracowaniu listy pytań, które może zadać reporter.

C. wysłuchaniu opowieści trenera o jego najciekawszych przygodach z czasów kiedy pracował w mediach.

D. poznaniu i przećwiczeniu technik, dzięki którym można jasno i przekonująco odpowiedzieć na każde pytanie.

3. Najważniejszą rzeczą jakiej można się dowiedzieć na szkoleniu medialnym jest to:

A. dlaczego nie wolno ufać reporterom.

B. kiedy osoba udzielająca wywiadu ma prawo do autoryzacji swojej wypowiedzi.

C. jakimi priorytetami kierują się reporterzy w doborze informacji.

D. że można okłamać reportera, który zadaje niewygodne pytania.

4. Na szkoleniu medialnym można najwięcej nauczyć się dzięki:

A. serii krótkich wywiadów prowadzonych i omawianych przez trenera z doświadczeniem pracy w mediach.

B. poznaniu 153 zasad udzielania wywiadów.

C. rozmowom z doświadczonymi specjalistami PR.

D. wywiadom prowadzonym między sobą przez uczestników szkolenia.

5. Na szkoleniu medialnym trzeba wykorzystać najnowsze nowinki technologiczne, bo:

A. każdy uczestnik musi wiedzieć jak wypada przed kamerą.

B. … to nieprawda. Chodzi o zdobycie umiejętności komunikacji i pewności siebie bez względu na medium.

C. wszystko wcześniej czy później i tak trafi na YouTube lub Facebooka.

D. to jedyny sposób na zdobycie przez dział PR środków na zakup nowych multimedialnych gadżetów.

6. Szkolenie komunikacji w sytuacji kryzysowej potrzebne jest:

A. wszystkim pracownikom po podstawowym szkoleniu medialnym.

B. wyłącznie najważniejszym osobom w firmie, organizacji lub instytucji.

C. specjalistom PR, którzy wyrażą na to zgodę.

D. wiarygodnym rzecznikom prasowym odpowiedzialnym za poszczególne regiony, działy lub marki.

7. Im dłuższa wypowiedź dla "Wiadomości" lub "Faktów", tym więcej ciekawych informacji można przekazać reporterowi.

A. Tak, ale tylko w telewizji publicznej.

B. Tak, ale tylko w wywiadzie na żywo.

C. Każda wypowiedź do kamery dla programu informacyjnego nie powinna przekroczyć 10 sekund.

D. Długość odpowiedzi zależy od cierpliwości reportera.

8. Odpowiedź na pytanie reportera powinna składać się z:

A. dwóch części.

B. trzech części.

C. czterech części.

D. pięciu części.

9. Szkolenie medialne jest miłe, łatwe i przyjemne.

A. Nie. Jest okrutne.

B. Tak. Przecież prowadzą je profesjonaliści.

C. Najważniejsze, żeby było krótkie i tanie.

D. Nauka nowych umiejętności wymaga wysiłku i skupienia. Każda zmiana musi trochę boleć.

10. Szkolenie medialne przeprowadzono zgodnie z planem, ponieważ:

A. na koniec wszyscy poszli do pubu.

B. wszyscy obiecali założyć profile na Twitterze.

C. szef firmowego działu PR, który wybrał i zamówił szkolenie zasłużył na podwyżkę.

D. każdy uczestnik wie jak się zachować kiedy zadzwoni reporter i jak przekazać w wywiadzie kluczowe komunikaty w ciekawy i przekonujący sposób.

Prawidłowe odpowiedzi:

1. D

2. D

3. C

4. A

5. B

6. D

7. C

8. B

9. D

10. D lub C :-)

Czego się nauczyłeś na szkoleniu medialnym? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *