10 listopada 2011

Public relations w nieruchomościach

"Tylko 4 procent Brytyjczyków posiadających własne domy chciałoby mieć za sąsiadów Victorię i Davida Beckhamów. Ulubionym sąsiadem Brytyjczyków jest natomiast prowadzący telewizyjne programy o ogrodnictwie Alan Titchmarch," przeczytałem w gazecie.

Co to ma wspólnego z public relations?

Otóż głosowanie na ulubionego sąsiada przeprowadziła firma zajmująca się handlem nieruchomościami. Dzięki temu sondażowi jej nazwa trafiła nie tylko do mediów brytyjskich, ale także zagranicznych.

Prowadzisz agencję nieruchomości? Zorganizuj sondaż na najbardziej lubianego/cenionego sąsiada. Zapytaj kto chciałby mieszkać obok wójta, prezydenta, znanego piłkarza, aktora, pisarza. Wybierz takich bohaterów, którzy wzbudzą zainteresowanie Twoich klientów. Wyniki wyślij mediom.

Jeżeli do tej pory wszystkie Twoje informacje prasowe trafiały do kosza, być może właśnie ta zwróci uwagę redaktora.

Jak trafić do mediów?

1. Zadzwoń do reportera z zaproszeniem na kawę. Powiedz czym się zajmujesz, na czym znasz się najlepiej (biurowce, luksusowe rezydencje, domy na wsi, pożyczki hipoteczne, wynajem) i zachęć do kontaktu.

2. Wysyłaj redakcjom kopie raportów branżowych, artykuły z czasopism fachowych i porady dotyczące nowych trendów. Dzięki temu dziennikarze lepiej będą rozumieć co dzieje się w nieruchomościach a Ty będziesz utrwalać pozycję eksperta/osoby dobrze poinformowanej. Za jakiś czas, kiedy dziennikarz usłyszy "nieruchomości" pomyśli o Tobie. Do tego właśnie zmierzasz.

3. Redakcje zawsze są "głodne" nowych tematów. Proponuj mediom ciekawe tematy (na przykład, nietypowe transakcje, niecodzienni klienci, niezwykłe oferty), nawet jeżeli nie są bezpośrednio związane z Twoją branżą. Buduj reputację źródła aktualnych, interesujących i wiarygodnych informacji.

4. Powiedz mediom o największych problemach Twoich klientów (bez nazwisk!) i jak pomagasz je rozwiązywać.

5. Przedstawiaj opinie na temat nowych rozwiązań prawnych na rynku nieruchomości.

6. Zdobądź kalendarz wydawniczy gazety (lista planowanych tematów) i sprawdź, kiedy pojawią się wkładki o nieruchomościach. Zadzwoń, wyślij list lub e-mail do redaktora z własnymi propozycjami. Tematy mogą różnorodne – od informacji o "dniu otwartym" do korzyści ze współpracy z pośrednikiem nieruchomości.

7. Masz dar mówienia? Zaproponuj lokalnej stacji radiowej program z poradami dla osób planujących kupno lub zamianę mieszkania. Taka audycja przyciągnie sponsorów – firmy budowlane, remontowe, malarskie, itp. Jeżeli nie uda Ci się poprowadzić własnego programu, możesz zaistnieć jako stały gość w audycji innego autora.

8. Występuj publicznie. Wybierz temat, na który nikt jeszcze nie mówił. Prezentacja, na której był dziennikarz, może doprowadzić do publikacji artykułu na Twój temat.

Co sądzisz o moich pomysłach? Masz własny? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *