Na ringu nie zawsze wygrywa ten kto ma silniejszy cios i dłuższe ramiona. Sukces w boksie zależy od przygotowania i dobrego planu walki.
Zawsze kiedy kontaktujesz się z mediami musisz mieć jasny plan działania:
1. Zadbaj o swój wygląd (bardzo ważne w telewizji).
2. Rób wrażenie osoby zrelaksowanej, otwartej i pewnej siebie.
3. Przygotuj jasne, rzeczowe i proste przesłanie.
4. Przekazuj swoje przesłanie odbiorcom (klientom, pracownikom, kontrahentom) za pomocą mediów.
5. Odpowiadaj inteligentnie na pytania.
6. Przygotuj i przećwicz dokładnie pierwsze i ostatnie słowa wywiadu.
7. W konkluzji wywiadu wróć do kluczowego przesłania.
Jeżeli nie możesz zapamiętać wszystkich punktów, pomyśl tak: "Chcę wygrać to starcie na punkty. Chcę dobrze wyglądać, przekazać mocne przesłanie i znaleźć w artykule słowa, na których mi najbardziej zależy."
Rozmowa bez planu
Tak jak z planem walki na ringu – nie można zrealizować planu, którego nie ma, tak samo w kontaktach z mediami – nie można marzyć o sukcesie bez wyznaczenia na początku konkretnych celów.
Przygotowanie, analiza, planowanie, ćwiczenie, korekta – normalne działania każdego kto chce zwyciężyć.
Robienie uników i lekceważenie przeciwnika może skończyć się nokautem.
Wywiad bez uników
Większość szefów nie odważy się umieścić fałszywych liczb w raporcie rocznym dla akcjonariuszy. Nie zrobią tego także w prospekcie dla inwestorów. Zanim dokument ujrzy światło dzienne powstanie kilka wersji roboczych – każdą dokładnie sprawdzą prawnicy, ekonomiści i praktycy PR.
Liczby, styl, ortografia, układ, graficzny – wszystko dokładnie prześwietlone. Cały proces komunikacji precyzyjnie zaplanowany i konsekwentnie przeprowadzony. Od pierwszego do ostatniego zdania.
Nie rozumiem więc dlaczego dokładnie ci sami szefowie udzielą mediom wywiadu nie poświęcając na przygotowanie ani minuty. Mówię o wywiadzie, który przeczytają miliony czytelników. Mówię o rozmowie, którą obejrzą miliony widzów.
Konkluzja
Uniki to specjalność marnych bokserów. Dlatego pierwszym krokiem w przygotowaniu się do rozmowy z reporterem jest uświadomienie sobie, że uniki są najgorszą opcją.
Przygotuj plan rozmowy. Przećwicz odpowiedzi na pytania, które może zadać reporter. Mów jasno, zdecydowanie i na temat.
Strona główna » wywiad » Uniki w mediach są dla marnych bokserów
8 grudnia 2011
Uniki w mediach są dla marnych bokserów
Autor:
Bogusław Feliszek
o
08:06
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
dziennikarz,
media,
wywiad
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz