8 grudnia 2011

Uniki w mediach są dla marnych bokserów

Na ringu nie zawsze wygrywa ten kto ma silniejszy cios i dłuższe ramiona. Sukces w boksie zależy od przygotowania i dobrego planu walki.

Zawsze kiedy kontaktujesz się z mediami musisz mieć jasny plan działania:

1. Zadbaj o swój wygląd (bardzo ważne w telewizji).

2. Rób wrażenie osoby zrelaksowanej, otwartej i pewnej siebie.

3. Przygotuj jasne, rzeczowe i proste przesłanie.

4. Przekazuj swoje przesłanie odbiorcom (klientom, pracownikom, kontrahentom) za pomocą mediów.

5. Odpowiadaj inteligentnie na pytania.

6. Przygotuj i przećwicz dokładnie pierwsze i ostatnie słowa wywiadu.

7. W konkluzji wywiadu wróć do kluczowego przesłania.

Jeżeli nie możesz zapamiętać wszystkich punktów, pomyśl tak: "Chcę wygrać to starcie na punkty. Chcę dobrze wyglądać, przekazać mocne przesłanie i znaleźć w artykule słowa, na których mi najbardziej zależy."

Rozmowa bez planu

Tak jak z planem walki na ringu – nie można zrealizować planu, którego nie ma, tak samo w kontaktach z mediami – nie można marzyć o sukcesie bez wyznaczenia na początku konkretnych celów.

Przygotowanie, analiza, planowanie, ćwiczenie, korekta – normalne działania każdego kto chce zwyciężyć.

Robienie uników i lekceważenie przeciwnika może skończyć się nokautem.

Wywiad bez uników

Większość szefów nie odważy się umieścić fałszywych liczb w raporcie rocznym dla akcjonariuszy. Nie zrobią tego także w prospekcie dla inwestorów. Zanim dokument ujrzy światło dzienne powstanie kilka wersji roboczych – każdą dokładnie sprawdzą prawnicy, ekonomiści i praktycy PR.

Liczby, styl, ortografia, układ, graficzny – wszystko dokładnie prześwietlone. Cały proces komunikacji precyzyjnie zaplanowany i konsekwentnie przeprowadzony. Od pierwszego do ostatniego zdania.

Nie rozumiem więc dlaczego dokładnie ci sami szefowie udzielą mediom wywiadu nie poświęcając na przygotowanie ani minuty. Mówię o wywiadzie, który przeczytają miliony czytelników. Mówię o rozmowie, którą obejrzą miliony widzów.

Konkluzja

Uniki to specjalność marnych bokserów. Dlatego pierwszym krokiem w przygotowaniu się do rozmowy z reporterem jest uświadomienie sobie, że uniki są najgorszą opcją.

Przygotuj plan rozmowy. Przećwicz odpowiedzi na pytania, które może zadać reporter. Mów jasno, zdecydowanie i na temat.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *