Popatrzmy na trzy kryzysowe scenariusze:
1. scenariusz
Poniedziałek. 07:45. Dowiedziałeś się z lokalnego radia, że była pracownica oskarża Ciebie o molestowanie w pracy. Po chwili dzwoni szef związków zawodowych, na którego biurku leży pismo ze skargami kilku pracowników na grubiańskie zachowanie się Twojego zastępcy na firmowym pikniku. Dzwonisz do prawnika... I co dalej?
2. scenariusz
Wtorek. 10:30. W biurze doszło do bójki. Natychmiast wzywasz policję. Poważna sprawa. Kilka osób rannych. Trzy trafiają do szpitala. Policja musi zabezpieczyć ślady i wszyscy pracownicy muszą opuścić biuro. Nikomu nie wolno przebywać w biurze do czasu zakończenia dochodzenia. Dzwonisz do prawnika... I co dalej?
3. scenariusz
Środa. 14:21. Właśnie skończyłeś wideokonferencję z centralą. Dowiedziałeś się, że w pół roku musisz zwolnić 20% załogi. Jednocześnie musisz utrzymać produkcję na tym samym poziomie. Zamykasz się w gabinecie do końca dnia... I co dalej?
Pierwsze godziny w sytuacji kryzysowej mogą być godzinami decydującymi o przyszłości firmy. Od tego jak się firma zachowa i co powie zależy sukces lub porażka.
Feliszek PR ma ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu komunikacją kryzysową. Dzięki bogatemu doświadczeniu wiemy co, komu, jak i kiedy powiedzieć.
Dzięki skutecznej komunikacji z mediami i opinią publiczną można skrócić czas kryzysu, zmniejszyć straty i szybkiej wrócić do normalnej działalności. Przy odrobinie szczęścia można też mu zapobiec. W zarządzaniu kryzysowym szczęście sprzyja dobrze przygotowanym.
Zawsze jesteś znakomicie przygotowany do ostatniego kryzysu. Ale jak jesteś przygotowany do następnego?
Zadaj sobie te pytania:
1. Czy możesz skontaktować się z najważniejszymi interesariuszami w mniej niż godzinę?
2. Czy wszyscy pracownicy wiedzą co robić w konkretnej sytuacji kryzysowej?
3. Czy wiesz jak przekazać szybko informacje o tym, co się stało mediom i opinii publicznej?
4. Czy Twoja firmowa strona WWW jest przygotowana do komunikacji w sytuacji kryzysowej?
5. Czy masz aktywne profile w najważniejszych mediach społecznościowych (Twitter i Facebook)?
6. Czy wiesz jak przygotować pierwsze oświadczenie dla mediów w mniej niż godzinę?
7. Czy rzecznik prasowy przeszedł szkolenie z komunikacji kryzysowej?
Jeśli co najmniej raz odpowiedziałeś NIE, warto pomyśleć o przygotowaniu się do zarządzania kryzysem.
1. Przygotowanie
Przygotowanie jest podstawą skutecznej komunikacji kryzysowej. Oto usługi Feliszek PR dla firm, instytucji i organizacji w ramach przygotowania do zarządzania kryzysem:
- Audyt ryzyka,
- Strategia komunikacji kryzysowej,
- Plan komunikacji kryzysowej,
- Podręcznik zarządzania komunikacją kryzysową,
- Warsztaty i symulacje kryzysowe,
- Szkolenia medialne.
2. Zarządzanie komunikacją kryzysową
W epoce mediów społecznościowych kryzysy rozchodzą się szybko – we wszystkich kierunkach i na wielu poziomach. W sytuacji kryzysowej oferujemy całodobowe wsparcie strategiczne i taktyczne. Oto nasze usługi:
- Aktywacja zespołu kryzysowego,
- Opracowanie kluczowych przekazów (oświadczenia, komunikaty prasowe, artykuły, przekazy w mediach społecznościowych, itp.),
- Komunikacja z mediami, samorządami i rządem,
- Monitoring mediów tradycyjnych i społecznościowych,
- Zarządzanie reputacją w Internecie,
- Współpraca z liderami opinii (zachęcanie do informowania o tym, co robisz w sytuacji kryzysowej),
- Koordynacja pracy "Centrum kryzysowego".
3. Analiza skuteczności komunikacji kryzysowej
Każdy kryzys jest inny i każdy może czegoś nauczyć. Oto nasze usługi:
- Ocena skuteczności komunikacji kryzysowej,
- Komunikacja z interesariuszami po kryzysie,
- Zarządzanie zmianą (na przykład korekty w planie kryzysowym),
- Odbudowa zaufania i reputacji.
Studium przypadku
Firma chemiczna na północy Polski poprosiła Feliszek PR o przeprowadzenie serii warsztatów kryzysowych dla swoich 50 najważniejszych pracowników w pięciu miastach. Po analizie potrzeb i sporządzeniu listy najgroźniejszych i najbardziej prawdopodobnych scenariuszy kryzysowych przeprowadziliśmy w cztery miesiące pięć warsztatów – każdy z trochę innym programem.
Na warsztatach uczestnicy opracowywali strategię komunikacji w konkretnej sytuacji kryzysowej (w każdej lokalizacji inny scenariusz), przygotowywali plan komunikacji z mediami i ćwiczyli udział w konferencji prasowej.
Po naszych warsztatach firma dokonała kilku ważnych poprawek w swoim planie kryzysowym, na przykład zaktualizowała listę najgroźniejszych kryzysów, dodała moduł komunikacji w mediach społecznościowych i usprawniła system komunikacji wewnętrznej.
Jeśli potrzebujesz pomocy w komunikacji kryzysowej, prosimy o kontakt o każdej porze. Nasz telefon: 77 543 24 25.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz