12 listopada 2010

CO czy JAK powiedzieć?

To, co mówisz reporterowi jest ważniejsze od tego, jak to robisz - treść jest bardziej istotna od stylu.

Czasami na szkoleniach medialnych klienci proszą mnie o więcej czasu na doskonalenie "stylu" i uczenie się "występowania" przed mikrofonem.

Moja rada jest zawsze taka sama: "Bądź sobą." Aktorskie sztuczki zostaw tym, którzy nie mają osobowości. Przyjdź na wywiad z jasnym przesłaniem, który zaciekawi reportera i jego czytelników, słuchaczy lub widzów.

Wszyscy budujemy opinie czerpiąc informacje z mowy ciała, tonu głosu i innych niewerbalnych sygnałów. Sprawdzamy w ten sposób czy rozmówca jest szczery, kompetentny i sympatyczny. Podobne opinie o Tobie będą też formułować reporterzy.

Najprostszym sposobem zdania tego egzaminu jest zachowanie naturalności. Każdy z nas jest inny. Dlatego Twój styl najpełniej oddaje Twoją osobowość podczas, gdy mój styl najbardziej wiernie opisuje mój charakter.

Proponuję wziąć pod uwagę cztery wskazówki:

1. Mów naturalnie - ani szybko ani wolno. Większość ludzi przyśpiesza, kiedy się denerwuje. Zwolnij.

2. Utrzymuj konwersacyjny styl wypowiedzi. Będziesz bardziej wiarygodny.

3. Zrelaksuj się. Jeśli się denerwujesz, weź kilka głębokich oddechów. Czy potrafisz powiedzieć alfabet na jednym oddechu? A teraz zrób to od końca :-)

4. Przygotuj się. Ćwicz najważniejsze części wypowiedzi aż zabrzmią swobodnie i naturalnie.

Aby odnieść sukces w mediach, musisz wiedzieć CO chcesz powiedzieć ZANIM dziennikarz zada pierwsze pytanie.

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym lub masz pytanie o komunikacji z mediami, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *