9 listopada 2010

Informacje prasowe małej firmy

Informacje prasowe są podstawowym instrumentem komunikacji dla dużych firm. Media zazwyczaj ignorują informacje wysyłane przez małe i nieznane firmy.

Dlatego dobrze raz w kwartale wysyłać informację przypominającą treścią i formatem komunikat przygotowywany przez spółki publiczne. Nie musi dotyczyć finansów.

Chodzi o poinformowanie mediów o tym, co ciekawego wydarzyło się w firmie: podpisaliśmy takie kontrakty, sprzedaliśmy tyle produktów, zdobyliśmy takie certyfikaty, itp.

Nowa i mała firma powinna w pierwszej kolejności zbadać kto pisze o jej konkurencji. To najprostsza metoda. Public relations polega w 90% na badaniu i analizie. Wiele osób o tym zapomina.

Media zazwyczaj wolą wykorzystywać komentarze ważnych osób i dużych organizacji, na przykład Główny Analityk Banku X. Dlatego małe firmy muszą wykazać więcej kreatywności, aby zostać zauważone i zdobyć zaufanie. Jak to zrobić?

1. Zbuduj wyjątkową bazę wiedzy poprzez zorganizowanie badania, sondażu lub zatrudnienie wybitnego eksperta, który wystąpi w Twoim imieniu.

2. Bądź tak oryginalny w swoich działaniach, że media po prostu będą musiały zwrócić na Ciebie uwagę. Właścicielka biura rachunkowego na parapecie okna wychodzącego na ulicę wyłożyła sterty druków zeznań podatkowych. Mimo że nie miała wielu klientów, stworzyła wrażenie, że ma mnóstwo pracy.

3. Przygotuj coś niezwykłego – produkt lub usługę, które odmienią nasze życie. Tak, tak. Wiem. Dla małej firmy to duże wyzwanie.

Na pocieszenie dodam, że małe firmy na ogół nie są na celowniku mediów. Jeśli coś się nie uda, mogą liczyć na to, że media to przeoczą. Duże organizacje nie mają takiego komfortu. Reporterzy obserwują je uważnie non-stop.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *