Na pewno znasz piękną i pocieszającą opinię, że każdy z nas jest w jakiś sposób wyjątkowy i potrafi robić coś lepiej od innych.
Ja mogę być dobrym tancerzem, a Ty masz talent do interesów. Tomasz gra rewelacyjnie w szachy, Anna pysznie gotuje. Każdy ma jakiś dar boży – sztuka w tym, żeby go odnaleźć.
Moim zdaniem, to niezbyt dojrzałe i nieco infantylne przeświadczenie. Wielokrotnie odczułem na własnej skórze, że Pan Bóg jest nieprzewidywalny i niesprawiedliwy w rozdawaniu darów.
W Wigilię niektórzy znajdują pod choinką wszystkie wyśnione prezenty, inni rozpakowują tylko skarpety, krawaty i czekoladki.
Talent nie jedno ma imię
Niezmiernie trudno jest spotkać kogoś kto ma do czegoś wyjątkowe uzdolnienia i jednocześnie jest fatalny w innych czynnościach. Często natomiast zdarza się, że ludzie, których uważamy za przeciętnych i nudnych, są mierni i przewidywalni we wszystkim za co się zabiorą.
Zawsze też można spotkać "szczególne przypadki" – ludzi, którzy nie mają zielonego pojęcia do czego służy szczoteczka do zębów. Ale mówiąc ogólnie, coś co nazywamy "talentem" lub "iskrą bożą" nie dotyczy tylko jednej kategorii i uwidacznia się we wszystkim czego ta osoba się dotknie.
Malarze są zabawni. Zabawni ludzie są zazwyczaj inteligentni. Dobrzy tenisiści mają dobre wyniki w ping-pongu. Siatkarze nieźle grają w koszykówkę. Bystrzy ludzie osiągają znakomite wyniki w wielu dziedzinach.
Zastanawiasz się zapewne co to ma wspólnego z public relations?
Talent w public relations
Jest taka szkoła myślenia, że kreatywne agencje public relations niezbyt dobrze radzą sobie z tworzeniem biznesowych strategii komunikacyjnych. Lub strategii medialnych. Lub innych marketingowych projektów. Moje doświadczenie pokazuje coś zupełnie odmiennego.
Kreatywne agencje PR są równie skuteczne także w innych dziedzinach biznesowej komunikacji. Ci, którzy są przeciętni, pokazują swoją przeciętność we wszystkich usługach public relations.
To samo dotyczy pracowników agencji PR. Najbardziej kreatywne osoby mają największą smykałkę do interesów i znakomicie wyczuwają strategiczne potrzeby klienta – mają też lepsze wyniki w sprzedaży oferty PR.
Ludzie z talentem są utalentowani w różnych wymiarach i na wiele sposobów. Wiem, że to niesprawiedliwe, ale to prawda.
Strona główna » talent » Ludzie z talentem
28 czerwca 2011
Ludzie z talentem
Autor:
Bogusław Feliszek
o
11:31
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
agencja pr,
pr,
talent
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz