28 czerwca 2011

Ludzie z talentem

Na pewno znasz piękną i pocieszającą opinię, że każdy z nas jest w jakiś sposób wyjątkowy i potrafi robić coś lepiej od innych.

Ja mogę być dobrym tancerzem, a Ty masz talent do interesów. Tomasz gra rewelacyjnie w szachy, Anna pysznie gotuje. Każdy ma jakiś dar boży – sztuka w tym, żeby go odnaleźć.

Moim zdaniem, to niezbyt dojrzałe i nieco infantylne przeświadczenie. Wielokrotnie odczułem na własnej skórze, że Pan Bóg jest nieprzewidywalny i niesprawiedliwy w rozdawaniu darów.

W Wigilię niektórzy znajdują pod choinką wszystkie wyśnione prezenty, inni rozpakowują tylko skarpety, krawaty i czekoladki.

Talent nie jedno ma imię

Niezmiernie trudno jest spotkać kogoś kto ma do czegoś wyjątkowe uzdolnienia i jednocześnie jest fatalny w innych czynnościach. Często natomiast zdarza się, że ludzie, których uważamy za przeciętnych i nudnych, są mierni i przewidywalni we wszystkim za co się zabiorą.

Zawsze też można spotkać "szczególne przypadki" – ludzi, którzy nie mają zielonego pojęcia do czego służy szczoteczka do zębów. Ale mówiąc ogólnie, coś co nazywamy "talentem" lub "iskrą bożą" nie dotyczy tylko jednej kategorii i uwidacznia się we wszystkim czego ta osoba się dotknie.

Malarze są zabawni. Zabawni ludzie są zazwyczaj inteligentni. Dobrzy tenisiści mają dobre wyniki w ping-pongu. Siatkarze nieźle grają w koszykówkę. Bystrzy ludzie osiągają znakomite wyniki w wielu dziedzinach.

Zastanawiasz się zapewne co to ma wspólnego z public relations?

Talent w public relations

Jest taka szkoła myślenia, że kreatywne agencje public relations niezbyt dobrze radzą sobie z tworzeniem biznesowych strategii komunikacyjnych. Lub strategii medialnych. Lub innych marketingowych projektów. Moje doświadczenie pokazuje coś zupełnie odmiennego.

Kreatywne agencje PR są równie skuteczne także w innych dziedzinach biznesowej komunikacji. Ci, którzy są przeciętni, pokazują swoją przeciętność we wszystkich usługach public relations.

To samo dotyczy pracowników agencji PR. Najbardziej kreatywne osoby mają największą smykałkę do interesów i znakomicie wyczuwają strategiczne potrzeby klienta – mają też lepsze wyniki w sprzedaży oferty PR.

Ludzie z talentem są utalentowani w różnych wymiarach i na wiele sposobów. Wiem, że to niesprawiedliwe, ale to prawda.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *