Są firmy i instytucje, które nie szukają kontaktu z agencjami PR. Bo nie. Są też takie, które nie wyobrażają sobie prowadzenia interesów bez pomocy ekspertów PR.
Obydwie grupy mają rację, bo PR pomaga tylko tym, którzy tego potrzebują. Proste.
Kiedy należy poważnie pomyśleć o zatrudnieniu agencji PR?
Najczęściej dzieje się tak kiedy przygotowujesz się do dużej zmiany (na przykład zmiana właściciela, premiera produktu, duża inwestycja, itp.). W takich sytuacjach skuteczna komunikacja zwiększa zysk z zainwestowanych pieniędzy (zwykle są to znaczne sumy). Najczęściej potrzebujesz wtedy dodatkowych pracowników ze sprawdzonym doświadczeniem w komunikacji.
Warto rozważyć potrzebę współpracy z agencją PR kiedy Twoja firma, instytucja lub organizacja:
1. przygotowuje premierę produktu, wprowadza na rynek nową usługę, zmienia ceny, szykuje kampanię promocyjną lub planuje akcję w mediach społecznościowych.
2. zmienia nazwę, logo, logotyp, strategię, misję lub wizję.
3. zmienia skład zarządu lub dokonuje innych istotnych roszad kadrowych.
4. spodziewa się negatywnych relacji w mediach wywołanych strajkiem, sprawą sądową, zamknięciem zakładu, redukcją zatrudnienia, wypadkiem, wycofaniem produktu z rynku lub zatruciem środowiska.
5. planuje zakup innej firmy, szykuje fuzję, otwiera nowy zakład lub wchodzi na nowy rynek.
6. planuje udział w targach branżowych lub jej ważny pracownik wystąpi jako prelegent na prestiżowej konferencji.
7. odczuwa mniejsze zainteresowanie mediów po zredukowaniu lub zlikwidowaniu wewnętrznego działu PR i/lub zauważa, że media coraz częściej piszą pozytywnie o jej konkurencji.
8. aktualizuje lub zmienia strategię komunikacji, stronę WWW, kluczowe przekazy lub politykę komunikacji w mediach społecznościowych.
9. stwierdza, że potencjalni klienci nie wiedzą o jej istnieniu i o tym, co robi.
10. odnosi sukcesy, którymi chciałaby się pochwalić, na przykład nowy kontrakt, nagroda branżowa, zakup unikatowego sprzętu, wzrost zatrudnienia, itp.
Ale zapytasz teraz, co takiego może zrobić agencja PR, czego nie zrobią Twoi pracownicy?
Oto co może zrobić dla Ciebie agencja PR:
1. przedstawi obiektywną ocenę problemu i co najmniej dwa sposoby jego rozwiązania oraz zaoferuje wiedzę o strategiach i taktykach komunikacji, której nie mają Twoi pracownicy.
2. wykorzysta wiedzę i doświadczenia ze współpracy z innymi klientami, którzy mieli podobne problemy.
3. wykorzysta kontakty z ważnymi reporterami i wpływowymi blogerami.
4. wybierze najbardziej efektywne kanały komunikacji z mediami i opinią publiczną.
5. zaoferuje dodatkowe usługi wynikające z nowych potrzeb.
6. nauczy najważniejszych pracowników jak poprawić skuteczność wywiadów w mediach, prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych.
7. poprawi efektywność programu komunikacji marketingowej.
Jeśli choć jeden z podanych przykładów pasuje do Twojej firmy lub instytucji, może warto rozejrzeć się za odpowiednią agencją PR.
PS. Zobacz też "13 pytań jak wstępnie wybrać agencję PR".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz