21 grudnia 2010

21 prostych prawd PR, które mogą ocalić reputację

Od czasu do czasu życie w świecie PR daje nam srogą lekcję. Na własnej skórze doświadczamy prawdziwości stwierdzenia, które wcześniej znaliśmy tylko z książek lub opowieści mądrych ludzi.

Możemy zastanawiać się dlaczego świat właśnie tak jest poukładany, ale według mnie to strata czasu. Lepiej przyjmować te prawdy takimi jakie są i korzystać z ich mądrości.

Oto 21 truizmów public relations – wszystkie razem i każdy z osobna może ocalić reputację lub po prostu... zmienić życie:

1. Jeśli czegoś nie wiesz, przyznaj się do tego. Jeśli nie wiesz o czym mówisz, przestań mówić.

2. Pewność siebie rodzi się z sukcesu, wiedza rodzi się z porażki.

3. Wynik negocjacji zależy wyłącznie od Twoich celów.

4. Nie ma jednego sposobu na popełnianie tego samego błędu.

5. Nie wyskakuj ze statku zanim nie uderzy w górę lodową.

6. Kiedy mówisz o dziennikarzu ''ten d***k'', pamiętaj, że to bardzo subiektywny rzeczownik.

7. Przyczyną złości i wybuchu gniewu nigdy nie jest to, co myślisz.

8. Kiedy ogarnia Cię smutek zajmij się czymś innym. Jeżeli smutek nie mija, poszukaj przyczyny w sobie.

9. Sukces zależy od obecnego zachowania, nie od starych osiągnięć.

10. Jeżeli w publicznej dyskusji bronisz swego zdania, wszystko co możesz osiągnąć to obrona swego zdania.

11. Drażliwi i obrażalscy ludzie tak naprawdę są tępi i ograniczeni.

12. Jeżeli nie robisz czegoś z pasją, nie odniesiesz w tym widocznego sukcesu.

13. Ludzie nie będą pracować dla tych, których nie darzą szacunkiem.

14. Kiedy masz problemy w relacjach z innymi ludźmi, szukaj rozwiązania w sobie.

15. Możesz okłamywać innych, ale nie możesz oszukać siebie.

16. W pracy public relations najważniejsze są interesy, nie TY.

17. Konflikt w odróżnieniu od gniewu jest zdrowy.

18. Bez względu na iloraz inteligencji, praktyczna wiedza PR pochodzi wyłącznie z doświadczenia.

19. Możesz grymasić, gderać, psioczyć, biadolić, sarkać, narzekać do woli – nikogo to nie obchodzi.

20. Szef nie ma zawsze racji, ale wciąż jest Twoim szefem.

21. Klient nie ma zawsze racji, ale wciąż jest Twoim klientem.

Nie mam zamiaru prawić kazań. Nie interesuje mnie moralizatorstwo ani mentorstwo, ale konkretna pomoc w rozwiązywaniu problemów w komunikacji w złożonym i zmiennym świecie public relations.

To, co napisałem powinno być oczywiste dla każdego, jeśli nie od razu, to z pewnością po chwili refleksji. Jeżeli się ze mną nie zgadzasz, napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *