Pisanie skutecznych informacji prasowych adresowanych do jasno zdefiniowanych odbiorców jest jedną z najważniejszych umiejętności liderów, prezesów, szefów, pracowników marketingu i praktyków public relations.
Oto 10 powodów dlaczego warto napisać i wysłać informację prasową:
1. TEMAT. Proces wyszukiwania i selekcji interesujących tematów i pisanie ciekawych informacji ułatwia ustalenie priorytetów i silnych stron firmy. Ta prosta czynność jest pewną odskocznią od codziennych obowiązków i sprzyja refleksji nad przyszłością. Daje inspirację do pracy "nad firmą", zamiast "w firmie".
2. INFORMACJA DLA KAŻDEGO. Nie wiesz co się dzieje? To bardzo źle. Pustka informacyjna prowadzi do wypełnienia jej przez plotki i pogłoski. Informacja prasowa dostarcza faktów i opinii w interesującej Ciebie sprawie Twojemu otoczeniu – od pracowników po kluczowych klientów.
3. OSZCZĘDNOŚĆ CZASU I PIENIĘDZY. Samodzielne napisanie informacji prasowej oszczędza czas i pieniądze dzięki wykorzystaniu wewnętrznego potencjału umiejętności, kontaktów i procedur.
4. MORALE. Świętowanie sukcesów, osiągnięć i ważnych zmian podnosi morale. Możesz powiedzieć o swoim sukcesie całemu światu i podziękować tym, którzy Ci pomogli.
5. ZAINTERESOWANIE. Informacja wykorzystana przez media zwiększa rozpoznawalność firmy i zainteresowanie klientów, a to daje rozgłos i prowadzi do zwiększenia obrotów.
6. WIARYGODNOŚĆ. Artykuł w prasie daje firmie większą wiarygodność. Każdy wie, że za reklamę się płaci, a na artykuł trzeba zasłużyć. Trudno wyobrazić sobie lepszą promocję kiedy mówią o Tobie media – i w dodatku mówią dobrze :-)
7. KAPITAŁ MARKI. Nowy kapitał jakim jest większa wiarygodność jest najmocniejszym, najszybszym i najtańszym sposobem budowania silnej marki.
8. NOWI KLIENCI. Media dają dostęp do największej bazy klientów na całym świecie, bo kto nie czyta gazet, nie słucha radia, nie ogląda telewizji? Żadna inna taktyka marketingowa nie jest równie skuteczna.
9. KONTROLA. W reklamie kontrolujesz każde słowo i obraz, bo za to właśnie płacisz. Współpraca z mediami pozbawia Ciebie przywileju bezpośredniego i skutecznego wpływu na to, co trafi do druku. Twoja wypowiedź może być źle zrozumiana i zinterpretowana, a cytat wyrwany z kontekstu lub przekręcony. Informacja prasowa zmniejsza ryzyko pomyłek.
10. NOWE OKAZJE. Po publikacji w mediach możesz wykorzystać kopie artykułów, nagrania audycji radiowych i telewizyjnych w kolejnych akcjach promocyjnych. Na przykład, wysłać klientom lub umieścić na firmowej witrynie WWW.
Kto w Twojej firmie pisze informacje prasowe? Jesteś zadowolony z efektów? Napisz o tym w komentarzu.
Strona główna » pr » Po co mi informacja prasowa?
8 lutego 2011
Po co mi informacja prasowa?
Autor:
Bogusław Feliszek
o
10:07
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
informacja prasowa,
media,
pr
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz