Słyszałeś o "sekretach" sukcesu w PR? Ktoś próbował Ci je sprzedać za bajońską kwotę? Opłaciło się?
Przez 10 lat prowadzenia własnej agencji PR nie poznałem żadnych wyjątkowych "sekretów". Te tzw. "sekrety" to zdrowy rozsądek i ciężka praca.
1. Ludzie
Musisz pogodzić się z tym, że nie zadowolisz wszystkich. Kiedy masz kontakt z człowiekiem, którego wolałbyś nigdy nie spotkać, okaż zdecydowanie, dobre maniery i profesjonalne podejście. Żaden sekret.
2. Pasja
Wszyscy wiemy, że musimy kochać to, co robimy, żeby odnieść sukces. Jeśli przepadasz za zwierzętami, nie bierz się za handel samochodami. Interesy to nie tylko sukcesy, ale też frustracje, przeszkody i chwile zwątpienia. Pasja pomaga przetrwać trudne momenty. Żaden sekret.
3. Obsługa klienta
Pytasz co robić z trudnymi klientami. Tak. Trzeba ich traktować jeszcze grzeczniej i z większą atencją. Nawet najbardziej nieprzyjemny klient ulegnie lawinie grzeczności, szacunku i profesjonalizmu. Nie daj się sprowokować i zdenerwować. Zachowaj spokój. Bądź zdecydowany i grzeczny. Żaden sekret.
4. Promocja
Od tego kogo znasz bardziej liczy się kto zna Ciebie. Ludzie muszą wiedzieć o Tobie i Twojej komercyjnej działalności. Opracuj plan promocji i konsekwentnie go realizuj. Pisz i wysyłaj artykuły, wydawaj biuletyn, wymieniaj odsyłacze w Internecie, przygotuj bezpłatny e-book, zabieraj głos na listach dyskusyjnych... Liczą się oryginalność, kreatywność i konsekwencja. Żaden sekret.
5. Ciężka praca
Mimo zapewnień wielu ludzi bardzo trudno jest wzbogacić się w ciągu jednej nocy i zarabiać kokosy nic nie robiąc. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz być przygotowany na ciężką pracę. Pasja na pewno motywuje do wysiłku. Żaden sekret.
6. Zaangażowanie
Ciężka praca może być jeszcze bardziej uciążliwa jeśli nie będziesz miał ogromnej motywacji do osiągnięcia sukcesu. Na sukces czasem trzeba pracować kilka lat. Jesteś przygotowany na frustracje, wzloty i upadki, kontakty z ludźmi (miłymi i nieprzyjemnymi), odmowy i wszystko co wiąże się z prowadzeniem własnej firmy? Żaden sekret.
7. Duma
Bądź dumny z tego, co robisz. Twoja praca i firma jest Twoim zwierciadłem. Solidna reputacja jest podstawą sukcesu. Bądź szczery wobec siebie i tego, co robisz. Żaden sekret.
8. Cele
Wyznacz cele i sposoby ich osiągnięcia. Nie bierz się za interesy bez zaplanowania celów i określenia sposobów pomiaru sukcesu. Wyznacz cele krótkoterminowe i długoterminowe. Żaden sekret.
Konkluzja
Trudno mówić o sukcesie w prowadzeniu agencji PR bez realistycznego planu działania, gotowości do ciężkiej pracy i motywacji do budowania reputacji, zaufania i profesjonalizmu.
Jakie są Twoje "sekrety" w prowadzeniu interesów? Napisz o nich w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz