Młoda dziewczyna z talentem naśladuje Charliego Chaplina. Lokalny polityk zdobywa sławę atakując lidera opozycyjnej partii. Nieznany muzyk przenosi się do wioski o nazwie Paryż.
Czy zauważyłeś jak sławni ludzie zyskują jeszcze większą popularność nie ruszając nawet małym palcem w bucie kiedy Ty mimo wielu wysiłków (i wydatków) jesteś stale pomijany w mediach?
Możesz to naprawić...
Jak? Znajdź sposób wykorzystania sławy innych ludzi do wykreowania swojej osoby!
W efekcie będziesz nie tylko łatwiej rozpoznawalny (i doceniany), ale jednocześnie zyskasz dodatkowe zainteresowanie (i reklamę) kiedy gwiazda ponownie trafi na łamy gazet.
Oto sześć sposobów jak to osiągnąć:
1. Przedstawiaj gwiazdy jako przykłady.
Pamiętam krótki materiał filmowy anonsujący nowy numer magazynu dla kobiet. Dziennikarka tłumaczyła dlaczego należy regulować kształt brwi, aby poprawić rysy twarzy. Naprawdę tak było :-)
Przedstawicielka firmy kosmetycznej pokazywała zdjęcia gwiazd filmowych, które ilustrowały jak kształt brwi zmienia rysy twarzy.
Zwykle nie zwracam uwagi na takie tematy, ale tym razem zobaczyłem w telewizji zdjęcie mojej ulubionej aktorki. Jestem pewien, że inni widzowie reagują podobnie. Znana twarz, popularne nazwisko zawsze przyciąga uwagę.
Inne przykłady mogą dotyczyć ubioru, makijażu, radzenia sobie ze stresem (z wykorzystaniem scen filmowych) lub modnych miejscowości wypoczynkowych (z wykorzystaniem zdjęć gwiazd z ich pobytu).
2. Komentuj zachowania i wypowiedzi gwiazd.
To jest trochę związane z poprzednim punktem, ale dotyczy innego aspektu. Zamiast tylko wykorzystać gwiazdę jako przykład (teoretycznie możesz wziąć zdjęcie każdej kobiety), znana postać i jej zachowanie jest tutaj sednem Twojego komentarza.
Przykładem mogą być nagrody dla najlepiej i najgorzej ubranych aktorek na uroczystości wręczenia Oskarów.
Komentować można wszystko: domy gwiazd, ich wypowiedzi, życiowych partnerów, ulubione dania. Konsultant PR komentujący zachowanie polityka w sytuacji kryzysowej lub tłumaczący decyzje wyborców tworzy wizerunek kompetentnego i wiarygodnego eksperta.
3. Krytykuj gwiazdy.
Kiedy gwiazda robi coś z czym się zdecydowanie nie zgadzasz, Twoja opinia może zainteresować media.
Na przykład, polityk przyłapany na obietnicach bez pokrycia, gwiazda sportu odmawiająca udzielenia wywiadu, popularny aktor awanturujący się w sklepie... Wszystko to otwiera drogę na łamy gazet.
4. Wyróżnij gwiazdę nagrodą.
Najwięcej takich nagród pojawia się pod koniec roku. Najlepsze/Najgorsze (ubiór, debiut, książka, wypowiedź, występ, agencja PR, itp.).
Są też inne metody. Kiedy w Twoim mieście pojawi się popularna osoba znana z popierania ważnej społecznie inicjatywy, możesz wykorzystać jej pobyt jako pretekst do wręczenia jej nagrody/wyróżnienia, szczególnie kiedy jest to artysta przyjeżdżający na koncert.
Jeśli inicjatywa jest atrakcyjna medialnie, artysta może przyjechać specjalnie dla Ciebie, aby wesprzeć Twoje działania. Możesz oczywiście przyznać nagrodę "na odległość", ale tracisz wtedy wabik jakim jest jego fizyczna obecność na uroczystości.
5. Kiedy gwiazda korzysta z Twojej usługi lub używa Twojego produktu.
Restauracje robią to znakomicie. Na ścianach autografy. Księgi gości z wpisami popularnych osób.
Zaoferuj roczne bezpłatne korzystanie z Twoich usług/produktów w zamian za pisemną rekomendację. Czy to dużo kosztuje? To zależy jakim blaskiem świeci gwiazda i ilu klientów może przekonać do Twojego produktu i/lub usługi.
6. Wykorzystuj swoją popularność.
Wiele osób cieszy się uznaniem w swoim własnym środowisku. Jeśli robisz coś wybitnie dobrze, możesz liczyć na uznanie innych. Sport, hobby, wiedza na specjalistyczny temat dają Ci przewagę nad innymi.
Pamiętaj, że status gwiazdy sprawia, że niektóre osoby zrobią o co je poprosisz tylko ze względu na Twoją pozycję i uznanie jakim się cieszysz. Może to być na przykład, prośba o sponsorowanie imprezy.
Konkluzja
Gwiazdy mają ogromną siłę promieniowania i wpływu na opinię publiczną. Tylko od Ciebie zależy czy będziesz chciał wykorzystać część blasku jakim świecą.
Strona główna » rozgłos » Siła promieniowania gwiazdy
1 lutego 2011
Siła promieniowania gwiazdy
Autor:
Bogusław Feliszek
o
10:32
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz