Przepełnieni optymistycznym duchem Nowego Roku chętnie podejmujemy cenne i ambitne postanowienia, o których zapominamy już po kilkunastu dniach.
Ale wcale tak nie musi być. Jeżeli Twoje postanowienia są częścią planu strategicznego PR, łatwiej do nich wracać przez cały rok, czyli 365 dni.
Oto moje postanowienia na Nowy Rok:
1. Postanawiam więcej słuchać niż mówić.
2. Postanawiam słuchać z zamkniętymi ustami.
3. Postanawiam słuchać także tego o czym się nie mówi.
4. Postanawiam nie kończyć zdań za moich rozmówców.
5. Postanawiam nie poruszać wątków osobistych w rozmowach biznesowych.
6. Postanawiam częściej korzystać z pauzy w rozmowie - cisza jest silniejsza od słów.
7. Postanawiam nie pisać na klawiaturze komputera podczas rozmowy telefonicznej.
8. Postanawiam odbywać wszystkie ważne spotkania i rozmowy telefoniczne przed południem, z wyjątkiem sytuacji kryzysowych.
9. Postanawiam rozwiązywać konflikty bez pomocy technologii - spotkanie w cztery oczy lub rozmowa telefoniczna pomaga wyjaśniać rozbieżności polubownie i szybko.
10. Postanawiam ograniczyć używanie "pustych" słów, na przykład, "szczerze", "otwarcie", "naprawdę", "istotnie", "faktycznie", "rzeczywiście", gdyż niczego nie wnoszą do rozmowy.
11. Postanawiam odpowiadać na niestosowne komentarze za pomocą trzech słów, "To ciekawa uwaga." Potem uśmiech. Taka neutralna reakcja spokojnie kończy każdą krępującą konwersację.
12. Postanawiam poświęcić więcej czasu na badanie i poznanie nowych możliwości Web 2.0.
13. Postanawiam, że w kontaktach z mediami dla moich klientów więcej będę dbać o ich jakość, nie ilość.
14. Postanawiam nie wysyłać blogerom informacji prasowych - zamiast tego będę prowadził z nimi konwersacje.
15. Postanawiam wydzielić w tygodniu trzy godziny na eksperymenty, badania i testowanie kreatywnych pomysłów PR.
16. Postanawiam jeszcze raz przemyśleć czym różnią się informacje prasowe z 2000 roku od tych pisanych w 2011 roku.
17. Postanawiam nie angażować się w serwisach społecznościowych bez określenia moich grup docelowych, celów, metod pomiaru i definicji sukcesu.
18. Postanawiam więcej czasu spędzać na sprawdzanie czym zajmuje się moja konkurencja - dzięki temu będę wiedzieć co robić, żeby wyprzedzać ją nie o jeden, ale dwa kroki.
19. Postanawiam codziennie aktywnie słuchać tego, co mówią klienci, konsumenci, dziennikarze, blogerzy - słuchanie prowadzi do pytań, pytania zachęcają do rozmowy, rozmowy rozwijają relacje.
20. Postanawiam nie być niewolnikiem swoich noworocznych postanowień - w trakcie roku będę je zmieniać i dopasowywać do potrzeb.
To moje noworoczne postanowienia. Jakie są Twoje? Napisz o nich w komentarzu.
Strona główna » pr » 20 noworocznych postanowień
31 grudnia 2010
20 noworocznych postanowień
Autor:
Bogusław Feliszek
o
11:51
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
komunikacja,
nowy rok,
pr
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz