4 stycznia 2011

Efekt śnieżnej kuli w PR

Udało się! Dzięki wykorzystaniu moich porad zainteresowałeś swoją firmą reportera lokalnej stacji radiowej. Masz za sobą pierwszy wywiad. Było nieźle. Znajomi mówią nawet, że było rewelacyjnie.

Jesteś tak podekscytowany sukcesem, że zapominasz co teraz zrobić, aby zamienić antenowy czas na złotówki.

Koniec wywiadu to dopiero początek Twojej szansy.

Dlaczego? Bo dziennikarze są jak wróble na drutach telefonicznych. Kiedy jeden odlatuje, reszta podąża za pierwszym.

Innymi słowy – kiedy jeden się Tobą zainteresuje, natychmiast kontaktu szukają inni. To taka medialna odmiana *instynktu stadnego* :-)

Oto kilka porad jak spotęgować i poszerzyć efekt radiowego sukcesu.

Media elektroniczne

1. Zapytaj reportera, który z Tobą rozmawiał lub producenta czy zna dziennikarzy, którzy mogą być zainteresowani kontaktem z Tobą. Przy postępującej konsolidacji mediów wiele stacji radiowych współpracuje ze sobą i dziennikarze wymieniają się kontaktami. Możesz w ten sposób uzyskać numery telefonów dziennikarzy specjalizujących się w Twojej branży w innych miastach.

2. Postaraj się o kopię wywiadu i wyślij nagranie dziennikarzom prasowym.

3. Najciekawsze fragmenty wywiadu – po uzyskaniu zgody stacji radiowej – umieść na swojej witrynie WWW.

4. Jeśli masz już kilka kontaktów w dziennikarskim światku, powiedz o wywiadzie jeszcze przed emisją i zaoferuj przesłanie nagrania.

Media drukowane

1. Umieść kopię artykułu na witrynie WWW. Poinformuj o tym inne media, w tym radio i telewizję.

2. Wyślij autorowi artykułu krótki list z podziękowaniem i przy okazji zaproponuj kilka innych tematów. Postaraj się, żeby dziennikarz dostrzegł w Tobie źródło ciekawych i aktualnych informacji.

3. Zdobądź prawo do wykorzystania treści artykułu i jego rozpowszechniania we własnych materiałach promocyjnych.

Inne

Informacje o radiowym wywiadzie możesz rozsyłać także innymi kanałami. Na przykład:

1. Wyślij klientom e-mail lub pocztówkę z informacją o wywiadzie (kiedy, gdzie, z kim, o czym).

2. Jeżeli należysz do internetowych grup dyskusyjnych, poinformuj je o swoim sukcesie i – jeśli to możliwe – umieść odsyłacz (link) do artykułu lub nagrania.

3. W sygnaturze umieść krótki opis wywiadu lub bezpośredni odsyłacz (link).

Konkluzja

Mów o swoim sukcesie i zauważysz jak zgodnie z efektem kuli śnieżnej pojawi się coraz więcej okazji do udanych kontaktów z dziennikarzami.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *