14 grudnia 2010

Zima i media

Nowy Rok to nowe budżety, nowe plany finansowe i nowe programy PR. Wszystkie mogą być zaczynami do inspirujących artykułów w lokalnej prasie pod warunkiem, że odpowiadają ogólnym trendom w gospodarce.

Jak zima może rozgrzać Twoje interesy?

1. Terapie odchudzające, szpitale, eksperci zdrowego żywienia i instruktorzy z klubów aktywnego wypoczynku mogą zaprezentować własne pomysły na zrzucenie zbędnych kilogramów po obfitych biesiadach przy sutym świątecznym stole. Jeśli Twoja historia może być sugestywnie przedstawiona za pomocą obrazu, pamiętaj o przygotowaniu scenariusza dla ekipy telewizyjnej.

2. W niektórych rejonach kraju, hotele i ośrodki rekreacyjne są uzależnione od opadów śniegu. Jeśli oferujesz specjalne zniżki, na przykład dla rodzin z niepełnosprawnymi dziećmi, poinformuj o tym dziennikarzy zajmujących się turystyką. Zaoszczędzisz pieniądze, które musiałbyś wydać na reklamę. Może będą o Tobie pamiętać także kiedy śnieg stopnieje.

3. Popularna stacja radiowa pyta: "Jakiego prezentu nie chcielibyście dostać pod choinkę?" Jeśli pracujesz dla organizacji pozarządowej, zachęć ludzi, aby przynosili gwiazdkowe prezenty, które nie spodobały się obdarowanym. Gazety często piszą o nietrafionych, niepraktycznych lub obrzydliwych podarunkach. Aukcja takich "perełek" na pewno wzbudzi zainteresowanie mediów, a Tobie uda się pozyskać pieniądze dla organizacji.

4. Zrezygnowałeś z dorocznego przyjęcia dla pracowników przed Gwiazdką na rzecz zabawy karnawałowej w styczniu? Chciałeś dać im więcej czasu dla siebie przez Świętami? Powiedz o tym mediom. Może warto też wysłać zaprzyjaźnionemu dziennikarzowi zaproszenie dla dwóch osób?

5. Zaproponuj nowy sposób zwiększenia sprzedaży w styczniu, który tradycyjnie uchodzi za miesiąc niskich utargów. Jeśli prowadzisz sklep lub restaurację, powiedz co robisz z nudnymi poniedziałkami.

6. Czy Twoje interesy ucierpiały z powodu śnieżnej aury i niskiej temperatury? Na przykład, jesteś weterynarzem i z powodu zasp nie dotarłeś na czas do chorego zwierzęcia. Zadzwoń do gazety i powiedz o tym dyżurnemu redaktorowi. Nie zapomnij dodać, że pracujesz już tyle lat i do tej pory nic takiego się nie zdarzyło.

7. Jeśli dzięki niespotykanym opadom śniegu udało Ci się zarobić dużo pieniędzy, postaraj się, aby ta informacja dotarła do mediów. Na przykład, w jeden dzień sprzedałeś cały zapas łopat, saperek, opon zimowych, itp.

8. Księgowi i właściciele biur rachunkowych mogą zafundować sobie darmową reklamę dzięki dyżurom w redakcjach i pomocy w wypełnianiu zeznań podatkowych.

9. Jakie znasz skuteczne sposoby przeciwko odmrożeniom? Metody obniżenia rachunków za ogrzewanie? Techniki jazdy po oblodzonych drogach? Tajniki uruchomienia samochodu parkowanego na mrozie? Przedstaw w punktach praktyczne wskazówki.

Zastanów się jak zainteresować media wpływem pogody na Twoje interesy przez cały rok. Na przykład, jeśli jesteś lekarzem, mogą to być wiosenne zawroty głowy, udary słoneczne latem, jesienne szczepienia przeciw grypie.

Przekonasz się, że tematy związane z pogodą dają ogromne możliwości zaistnienia w mediach.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *