Pytania są znakomitym wyróżnikiem w kontaktach z klientami i dziennikarzami.
Jeśli chcesz być właśnie tą FIRMĄ, której nazwa przychodzi wszystkim do głowy w pierwszej kolejności, zacznij od zadawania lepszych pytań.
Mówiąc "lepsze pytania" mam na myśli:
1. pytania naprowadzające.
2. pytania niewygodne.
3. pytania oceniające.
4. pytania prowokacyjne.
5. pytania sondujące.
6. pytania inteligentne.
7. pytania zaskakujące.
8. pytania absurdalne.
9. pytania przewrotne.
10. pytania mądre.
Jeśli będziesz zadawać TAKIE pytania, klienci i dziennikarze będą widzieć w Tobie wartościowego, bystrego i empatycznego rozmówcę.
Stare pytania
Na początek przygotuj listę pod tytułem "10 najczęściej zadawanych pytań w mojej branży/specjalności." Na przykład, "10 najczęściej zadawanych pytań w public relations.", "10 najczęściej zadawanych pytań w zarządzaniu komunikacją kryzysową."
Przykłady typowych pytań: "Ile wydajesz na public relations?", "Co Cię denerwuje w mediach?" lub "Jak się przygotowujesz do zarządzania komunikacją kryzysową?"
Teraz już wiesz jakich pytań nie zadawać – przynajmniej nie w pierwszej kolejności! To pytania, które nużą i męczą klientów.
Nowe pytania
Tytuł zestawu nowych pytań: "Pytania, których nie zadaje moja konkurencja."
Pomyśl o kreatywnych, oryginalnych i jednocześnie celnych pytaniach jakie może zadać ekspert w Twojej profesji lub branży.
Postaraj się, żeby to były pytania, które:
1. wywołują uśmiech na twarzach klientów i dziennikarzy.
2. zmuszają do refleksji.
3. skłaniają do ujawniania swoich potrzeb i oczekiwań.
Przejrzyj swoje notatki, raporty, prezentacje, stare e-maile, materiały szkoleniowe i wynotuj najciekawsze pytania. Wybierz najlepsze i nie zgub. Te pytania to Twój kapitał promocyjny!
Oto lista moich pytań:
"21 pytań, których nie zadaje moja konkurencja"
1. Kiedy ostatnio odniosłeś sukces w...?
2. Co robisz, żeby uniknąć...?
3. Jakie kłopoty mają Twoi klienci kiedy chcą...?
4. Co robisz, żeby ułatwić klientom...?
5. Ilu klientów tracisz z powodu...?
6. Jeśli zapytasz trzech najlepszych klientów dlaczego...?
7. Gdybyś miał magiczną różdżkę...?
8. Gdybyś był swoim klientem, co byś robił, żeby...?
9. Co w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Twoja firma zrobiła, żeby...?
10. Jakie największe trzy błędy popełniono w...?
11. Co zrobisz w ciągu kolejnych pięciu lat, żeby...?
12. Co teraz robisz, żeby zmniejszyć...?
13. Co powstrzymuje Cię przed...?
14. Jakie jedno słowo powinno przychodzić Twoim klientom do głowy kiedy myślą o...?
15. Jakie trzy pytania klienci zadają najczęściej kiedy...?
16. Jakie trendy utrudniają rozwój Twojej firmy?
17. Co by się stało gdyby nagle wszyscy klienci...?
18. Co musiałoby się wydarzyć, żebyś poczuł, że...?
19. Co byś zmienił dzisiaj, gdybyś...?
20. Kiedy klient wchodzi do Twojego sklepu...
21. Kiedy ktoś odwiedza Twoją witrynę WWW...?
Na podstawie moich pytań możesz sporządzić własny zestaw dopasowany do branży, specjalności, klientów, rynku, produktu, usługi, itd.
Uwaga: Ponieważ ten blog czyta też moja konkurencja, lista jest niepełna...
Jakie pytanie dodasz do mojego zestawu? Napisz o tym w komentarzu.
Strona główna » klient pr » 21 pytań, których nie zadaje moja konkurencja
15 lutego 2011
21 pytań, których nie zadaje moja konkurencja
Autor:
Bogusław Feliszek
o
11:32
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
agencja pr,
dziennikarz,
klient pr
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz