19 października 2010

Ach, te recenzje!

Znany i prestiżowy magazyn opublikował daleką od oczekiwań recenzję Twojego nowego produktu. Czujesz jakby ktoś wylał na Ciebie kubeł zimnej wody.

Można było tego uniknąć, gdyby dziennikarz zadał sobie więcej trudu i dokładnie przeczytał broszurę handlową. Myślisz o wysłaniu grzecznego e-maila i wyjaśnieniu całego nieporozumienia? A może machnąć na to ręką, bo i tak niczego to nie zmieni?

Nie chcesz ryzykować konfliktu z dziennikarzem, ale z drugiej strony nie możesz akceptować tego, że źle (i wbrew faktom) napisano o Twoim produkcie. W efekcie straty finansowe jakie poniesiesz mogą być większe od kłopotów z pogorszenia relacji z dziennikarzem.

Oczywiście, że powinieneś skontaktować się autorem tekstu, aby wyjaśnić przyczyny nieporozumienia. Takt i dyplomacja to wyróżniki Twojej taktyki.

Inteligentni praktycy PR wiedzą, że nie wszystkie omyłki wymagają sprostowania. Ważne pomyłki to te, które odbijają się na interesach. Trudno przecież podważać prawo dziennikarza do wyrażania krytycznego zdania.

Przewidujący specjalista public relations potrafi wyprzedzić bieg wydarzeń i spróbować jeszcze przed wywiadem zmienić nastawienie dziennikarza.

Pierwsza rada jest prosta. Nigdy nie zostawiaj dziennikarza sam na sam z produktem. W zamian zaoferuj mu swój przegląd innych recenzji. Lepiej będzie, gdy przed oddaniem tekstu do druku skonfrontuje swoje spostrzeżenia z uwagami innych fachowców.

Powiedz mu co nowego oferuje produkt, jakie daje korzyści i jak zmieni życie użytkowników. Zademonstruj także sposób użycia tak, aby nie przeoczył żadnego istotnego etapu.

Druga rada dotyczy współpracy z dziennikarzem podczas testowania produktu. Możesz to zrobić bardzo taktownie pytając na przykład: "Czy już wypróbował pan tę funkcję? To coś zupełnie nowego. Oto jak można to sprawdzić?"

Innymi słowy, przez cały czas bądź w bliskim kontakcie z dziennikarzem. Bądź jego/jej przewodnikiem. Dzięki temu ograniczysz prawdopodobieństwo pomyłki lub przeoczenia czegoś ważnego.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *