Wiosenne słońce pozytywnie nastawia do życia i nowych wyzwań. Świadomość, że mija pierwszy kwartał roku zachęca do refleksji nad tym, co pomaga osiągać cele PR i co wymaga korekty.
Jeśli jesteś rzecznikiem prasowym, ekspertem komunikacji kryzysowej lub szefem firmy i chcesz poprawić efektywność dnia pracy, weź pod uwagę 5 praktycznych porad nie wymagających żadnych inwestycji:
1. Czytanie
Bieżąca lektura najnowszych wiadomości pomaga podejmować właściwe decyzje. Niestety, często inne pilniejsze obowiązki na to nie pozwalają.
Czytanie ogólnej i branżowej prasy możesz przez jakiś czas odłożyć na później bez odczuwalnych konsekwencji, ale jeśli nie odrobisz zaległości, szybko odczujesz braki w przygotowaniu.
Abraham Lincoln powiedział: "Gdybym miał sześć godzin na ścięcie drzewa, pierwsze cztery poświęciłbym na ostrzenie siekiery". Znakomite pomysły biorą energię z nowej wiedzy. Jeżeli zaniedbasz czytanie, nie będziesz miał skąd czerpać pomysłów.
2. Priorytety
Masz do wyboru dwie czynności: 1. zadzwonić do reportera z propozycją tematu lub 2. wysłać nowemu klientowi ofertę szkolenia medialnego. Co wybierasz?
Jeśli nie potrafisz zarządzać zadaniami, znajdziesz się w sytuacji z krótką listą drobnych sukcesów i długą listów zaniedbanych zadań o poważnych konsekwencjach. Zła organizacja i brak konsekwencji prowadzi do stresu i zwiększa liczbę pomyłek.
3. Ocena
Ocena tego, co trzeba zrobić i w jakiej kolejności jest równie ważne jak... stworzenie listy zadań. Znajdź chwilę pod koniec każdego dnia na analizę i ocenę tego, co udało się zrealizować.
Jasny obraz tego, co masz zrobić jutro lub do końca tygodnia poprawia samopoczucie. Wiesz jak uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek.
4. Ćwiczenia fizyczne
Wiem jak trudno znaleźć czas na regularne ćwiczenia komuś kto ma rodzinę, dzieci i długą drogę do pracy. Ale z bieganiem jest jak z czytaniem. Jeśli zaniedbasz, odbije się negatywnie na efektach pracy.
Nie ma nic lepszego od świeżej porcji endorfin po porannym joggingu. Jeżeli nie możesz ćwiczyć codziennie, rób to w każdej wolnej chwili. Na pewno poczujesz się lepiej.
5. Nowe pomysły
Poszukaj sposobów poprawy efektywności pracy swojej agencji. Angażuj się w projekty prowadzone przez inne osoby i organizacje. Zobacz jak oni rozwiązują takie problemy.
Pomoc w realizacji cudzych projektów może wykreować nowe, oryginalne pomysły. Poza tym, pomagając innym, pomagasz też sobie.
Jakie masz sugestie, żeby poprawić efektywność pracy agencji PR? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz