30 marca 2014

Czy technologia zdominowała Twoje życie?

Czułem, że coś zrobiłem nie tak kiedy chwyciłem pilota do telewizora, żeby zadzwonić po pizzę. Na stoliku było jeszcze kilka innych urządzeń: laptop, tablet, telefon komórkowy i dyktafon.

Masz wrażenie, że technologia zdominowała Twoje życie – prywatne i zawodowe?

A jeszcze niedawno (10 lat temu?) było tak miło... Powspominamy razem?

1. Pamiętasz czasy kiedy faks pracował w biurze bez przerwy? Dziś stoi zakurzony w kącie.

2. Pamiętasz kiedy dzwoniły telefony i wszędzie słychać było głośne rozmowy? Dziś w każdym pokoju słychać tylko ciche odgłosy stukania w klawiatury komputerów.

3. Pamiętasz dni kiedy mogliśmy sobie "swobodnie" pogadać? Dziś tylko krótkie "W porządku. Rozumiem...", "Nie mam na to czasu...", "Streszczaj się..." plus e-mail, sms i Twitter.

4. Pamiętasz kiedy mogliśmy sobie pozwolić na "drobne" kłamstwo: "Nic o tym nie wiem. Nie dostałem tej wiadomości"? Dzisiaj nadawca odszukuje w swoim cyfrowym archiwum e-mail i przesyła kopię Tobie – i czasem szefowi.

5. Pamiętasz czasy kiedy umawiałeś się z dziennikarzem na wywiad przez telefon? Ostatnio omawiałem szczegóły wywiadu z reporterem telewizyjnym na Facebooku. Klienta na szkolenie medialne znalazłem na LinkedIn.

6. Pamiętasz kiedy telefony komórkowe były po prostu telefonami komórkowymi? Dzisiaj możesz robić także zdjęcia, nagrywać filmy video w HD, korzystać z Internetu, grać w szachy i [na pewno coś przeoczyłem].

7. Pamiętasz dni kiedy nie wypadało w pracy głośno mówić do siebie?

8. Pamiętasz prezentacje przed wynalezieniem PowerPointa? Co się stało z rzutnikami do folii?

9. Pamiętasz czasy kiedy plotki o tym, co przydarzyło się Twoim przyjaciołom nie docierały do Ciebie jeszcze tego samego dnia?

10. I na koniec. Pamiętasz kiedy żyłeś wolniej, miałeś czas na głębszą refleksję (po co to robię?) i wolny weekend był Twoim prawem a nie przywilejem?

Co jeszcze pamiętasz? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *