3 marca 2017

Interakcje z konkurencją w mediach społecznościowych

Pokaźny debet na firmowej karcie kredytowej, poluzowany układ kierowniczy w samochodzie i Twoja bezpośrednia konkurencja – co je łączy? Jeśli je zignorujesz, możesz mieć kłopoty większe niż myślisz.

Lekceważenie tego, co robią konkurencyjne firmy szkodzi Twoim interesom, zwiększa ryzyko przykrych niespodzianek i pozbawia źródła cennych inspiracji, dzięki którym mógłbyś poprawić jakość swoich produktów i/lub usług.

Oto trzy działania w mediach społecznościowych, które wzmacniają konkurencyjność firmy:

1. Gratuluj tym, którzy na to zasługują.

Ktoś kto zna swoją wartość nie czuje się zagrożony sukcesami innej osoby. Podobnie jest z firmami.

Nie wstydź się złożyć gratulacji konkurencyjnej firmie za wybitny wyczyn. Wykorzystaj ten moment do wzmocnienia swoich rynkowych wyróżników i przypomnienia co robisz.

Jeśli konkurencyjna firma otrzymała nagrodę za najwyższą jakość szkoleń PR, wyślij tweeta z gratulacjami. Przygotuj także kilka wpisów pokazujących swoje sukcesy w podobnych usługach, na przykład szkolenia medialne lub warsztaty kryzysowe.

Przypomnij swoje wartościowe wyróżniki (nie więcej niż trzy), ale się nie przechwalaj. Zostaw chwalenie tym, którzy Cię szczerze cenią za to, co robisz – najbardziej wiarygodni są w tym klienci.

2. Popraw jakość monitoringu online.

Analiza tego, co konkurencja i klienci mówią online (na swoich profilach i blogach) dostarcza cennych informacji. Największą wartość ma systematyczny monitoring w czasie rzeczywistym.

Przygotuj listę sześciu firm do monitoringu online: trzy z bezpośredniej konkurencji i trzy, z którymi nie konkurujesz, ale darzysz dużym szacunkiem. Wyznacz osobę, która będzie się zajmowała wyłącznie monitoringiem i analizą konkurencji.

Pracownik odpowiedzialny za monitoring konkurencji ma na bieżąco informować o jej najważniejszych ruchach i sporządzać kwartalne raporty z jej działań. Dzięki tej wiedzy możesz przewidzieć zmiany na rynku i wcześniej się do nich przygotować. To samo możesz zrobić z trzema pozostałymi firmami (będącymi poza bezpośrednią konkurencją). Analiza ich sukcesów może pomóc wykreować własne pomysły.

3. Poszukaj sojuszników w swojej branży.

Firmy niebędące bezpośrednią konkurencją i mające zbliżone grupy docelowe są wyśmienitym źródłem ciekawych informacji i oryginalnych inspiracji. Najlepiej szukać kontaktu z firmami dużo większymi, które chętnie współpracują z podwykonawcami świadczącymi bardzo wyspecjalizowane usługi, na przykład komunikacja kryzysowa.

Konkluzja

To, co konkurencja robi w mediach społecznościowych dużo mówi o jej priorytetach, grupach docelowych i strategii biznesowej. Wykorzystuj nowe media do zdobywania kontaktów, dzielenia się wiedzą, budowania relacji i analizy konkurencji.

Dzięki mądrej i konsekwentnej strategii komunikacji online zbudujesz mocną markę, zdobędziesz szacunek klientów i będziesz ceniony także przez konkurencję.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *