12 marca 2017

Media społecznościowe i tradycyjne dobrze się uzupełniają

Czy billboardy mogą współpracować z Facebookiem? Czy telewizja może współpracować z Twitterem?

Media tradycyjne wbrew wielu pogłoskom o ich upadku trzymają się dzielnie. Billboardy i reklamy telewizyjne nadal należą do najczęściej używanych narzędzi komunikacji marketingowej.

Ale media społecznościowe rosną w siłę i z roku na rok coraz więcej pieniędzy jest inwestowanych w promocję online. Efektywne kampanie PR łączą mocne strony mediów tradycyjnych i społecznościowych.

Oto 10 pomysłów jak integrować komunikację online z tradycyjnymi mediami:

1. Używaj tradycyjnych kanałów do promocji komunikacji w mediach społecznościowych.

Wykorzystuj billboardy, ulotki, plakaty, telewizję i radio do promocji swoich profili online. Obok ikon z nazwami serwisów umieść informacje dlaczego warto je obserwować. Czy można liczyć na specjalne oferty? Praktyczne porady? Konkursy?

2. Rozmawiaj w mediach tradycyjnych.

Wykorzystaj sympatyczny komentarz klienta z Facebooka w swojej informacji prasowej. Umieszczaj pozytywne opinie klientów na firmowej stronie WWW, w tytułach informacji prasowych i drukowanych materiałach marketingowych.

3. Wykorzystuj media tradycyjne jako nagrodę.

Przygotuj konkurs na swoim profilu na Facebooku. Na przykład na najzabawniejsze zdjęcie z przerwy w pracy, zaskakujące wideo ze szkolenia lub najkrótszą anegdotę o przygodzie w drodze do pracy. Pokaż zwycięzcę w reklamie telewizyjnej, gazecie lub na swojej stronie WWW.

4. Podaj ciąg dalszy w mediach społecznościowych.

Media tradycyjne docierają do wielu odbiorców, ale w reklamie prasowej, telewizyjnej i radiowej jesteś ograniczony objętością (miejscem na stronie) lub czasem. Zaintryguj czymś odbiorców w mediach tradycyjnych i powiedz, że więcej szczegółów znajdą na Twoim profilu online. To może być serial wideo lub krótkie szkolenie.

5. Reaguj na komentarze.

Zachęcaj do dzielenia się opiniami o prowadzonych kampaniach na swoich profilach online. Odpowiadaj na pytania. Tradycyjne media zarezerwuj dla głównych przekazów, a media społecznościowe dla konwersacji. Wykorzystuj najciekawsze komentarze i wskazówki do zmian w prowadzonych kampaniach.

6. Promuj treści online.

Reklamuj najciekawsze teksty z firmowego bloga, e-booki, raporty branżowe i prezentacje. Wydziel z budżetu na media tradycyjne pieniądze na płatną reklamę swoich najbardziej wartościowych treści online, na przykład na Facebooku i Twitterze.

7. Zmień stronę docelową.

Jako stronę docelową działań marketingowych stosuje się najczęściej główną stronę WWW firmy. To nie zawsze jest optymalne rozwiązanie. Jeśli celem kampanii jest zachęta do dyskusji lub zebranie opinii, lepszą stroną docelową będzie firmowy profil na Facebooku lub Twitterze lub blog.

8. Odpowiadaj w mediach tradycyjnych.

Jeśli monitoring online tego, co ludzie mówią o Twojej marce ujawnia istotne błędy w działaniu firmy (na przykład powtarzające się reklamacje), wykorzystaj swoje profile do zebrania dodatkowych informacji i rozwiązania problemu. Może jednak być tak, że zechcesz wykorzystać te informacje do nagłośnienia sprawy w mediach tradycyjnych. Na przykład klienci narzekają na zbyt długi czas rozpatrywania reklamacji. Komunikat w mediach tradycyjnych co zrobiłeś, żeby skrócić czas rozpatrywania reklamacji pokazuje, że poważnie traktujesz uwagi swoich klientów.

9. Organizuj tweetupy i prezentacje.

Do tradycyjnych mediów zaliczamy także konferencje i imprezy branżowe. Organizuj tweetupy (spotkania z użytkownikami Twittera) i prezentacje w swojej firmie lub na konferencjach i promuj je w kanałach społecznościowych.

10. Testuj pomysły w mediach społecznościowych.

Pracując nad nowym produktem, usługą lub kampanią poproś ludzi o opinie i sugestie. Wykorzystaj te rozmowy do zwiększenia zainteresowania tym, co robisz. Promuj nowe pomysły w mediach tradycyjnych, na przykład w debacie radiowej lub telewizyjnej. Najciekawsze propozycje udostępniaj na swoich profilach online.

Konkluzja

Integracja komunikacji w mediach tradycyjnych z mediami społecznościowymi poszerza grono uczestników dyskusji, zwiększa liczbę i podnosi jakość pomysłów oraz wzmacnia zaangażowanie. Ludzie rozmawiają o tym, co robisz i czekają na więcej informacji.

W jaki sposób włączasz media tradycyjne do komunikacji swojej firmy w mediach społecznościowych? Jak nowe media zmieniły sposób komunikacji z klientami? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *