Sukces (lub porażka) kampanii PR zależy od jakości pytań przed jej startem i jasnych odpowiedzi.
Jeśli współpracujesz z agencją lub konsultantem PR odpowiedzi na te pytania pomogą sprecyzować cele kampanii i ustalić jej priorytety. Ułatwią też przygotowanie planu działania i podziału obowiązków.
To tylko najważniejsze pytania. W trakcie kampanii pojawi się ich więcej. Ale od czegoś trzeba zacząć.
Oto 15 pytań przed kampanią PR:
1. Co robi Twoja firma?
2. Jak definiujesz swoją markę?
3. Jaki masz główny przekaz marketingowy?
4. Kim jest Twój idealny klient?
5. Jak chcesz dotrzeć do Twojego idealnego klienta?
6. Co mogą zrobić Twoi klienci, żeby wzmocnić wiarygodność kampanii PR (studia przypadku, osobiste rekomendacje, itp.)
7. Jak chcesz być postrzegany przez media?
8. Jakie masz krótkoterminowe i długoterminowe cele w komunikacji z mediami?
9. Jakimi tematami chcesz zainteresować media w pierwszej kolejności?
10. Czy możesz zaprezentować się w mediach jako branżowy ekspert?
15 pytań przed startem kampanii PR https://t.co/u9IO4sWpwS #agencjapr #kampaniapr #pr pic.twitter.com/EJiiEYVJYw
— Bogusław Feliszek (@ekspertmedialny) 27 marca 2017
11. Jaki masz budżet na kampanię PR?
12. Jakie kampanie PR prowadzi lub planuje konkurencja?
13. Co z tego czego nauczyły Ciebie poprzednie kampanie PR możesz wykorzystać w tej kampanii?
14. Jak chcesz zmierzyć efekty PR?
15. Co stracisz jeśli nie zrobisz tej kampanii?
Wybierz przed kampanią PR swoje cele i ustal zadania. Przygotuj realistyczny harmonogram.
Pamiętaj, że wszystko możesz zmienić. Najważniejsze to zrobić pierwszy krok. Im dłużej będziesz zwlekał, tym więcej stracisz klientów i mniej zarobisz.
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu kampanii PR, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz