9 czerwca 2015

Strategia PR w nieruchomościach

Strategiczny plan PR pomaga agencji nieruchomości wypracować wartościowy wyróżnik (USP) i wzmocnić pozycję na rynku.

Dobre relacje z mediami wykreują pracowników agencji na zaufanych i kompetentnych ekspertów często wypowiadających się w prasie, radiu i telewizji. Udany kontakt z mediami może zwiększyć zainteresowanie aktualną ofertą agencji i pomaga zdobywać nowych klientów.

Budowanie reputacji eksperta i pozycji branżowego lidera na konkurencyjnym rynku nieruchomości wymaga konsekwencji i cierpliwości. Bez dobrego planu PR jest to trudne.

Oto od czego trzeba zacząć:

1. Poznaj najnowsze trendy w obrocie nieruchomościami.

Reporterzy i redaktorzy zawsze szukają najnowszych branżowych trendów (na przykład, czy wtórny rynek nadal przegrywa z pierwotnym?). Właściciele agencji nieruchomości nie doceniają tego jak dużo wiedzą i jak dzięki temu mogą wpływać na to, co mówią media.

Wiele z tego, co wygląda na "codzienną rutynę" można wykorzystać jako temat dla lokalnej gazety lub branżowego czasopisma. Trzeba tylko sporządzić listę tematów (ważnych, aktualnych i ciekawych) o lokalnym rynku nieruchomości, wybrać najlepszy i zadzwonić do redakcji.

2. Zatrudnij osobę, która zajmie się wyłącznie PR.

Jeśli masz na to pieniądze, poszukaj kontaktu z agencją PR lub zatrudnij pracownika, który zajmie się PR (to jest zajęcie na pełny etat). Wybierz do współpracy osobę lub osoby, które rozumieją specyfikę pracy w nieruchomościach i mediach, respektują Twoje priorytety i wartości oraz wiedzą co możesz zyskać dzięki PR.

Dobra agencja lub ekspert public relations zacznie pracę od zdefiniowania celów biznesowych i wyboru metod PR pasujących do tych celów.

3. Pamiętaj, że PR jest procesem.

Reporter poprosił o pierwszy wywiad dla regionalnego radia? Gratulacje! Co teraz? Chodzi o to, żeby reporter dostrzegł w Tobie kompetentnego eksperta i źródło ciekawych informacji. Tylko wtedy możesz liczyć na więcej kontaktów.

Podobnie wygląda tworzenie wartościowych relacji z klientami. Nie sztuka sprzedać coś raz. Ważne, żeby klient po pierwszym zakupie nie chciał już kupować u kogoś innego.

4. Wykorzystuj nadarzające się okazje.

Występuj na konferencjach, udzielaj się na targach branżowych, prowadź bloga i bądź aktywny w mediach społecznościowych. Dziennikarze powinni wiedzieć, że chętnie skomentujesz informację dotyczącą rynku nieruchomości, na przykład nowy przepis, kontrowersyjną decyzję inwestora lub zmianę oprocentowania kredytów mieszkaniowych.

Odbieraj telefony od reporterów. A jeśli nie dzwonią, sam szukaj kontaktu – wyślij e-mail z krótkim komentarzem lub ofertą udzielenia wywiadu.

Konkluzja

Dzięki mediom możesz zdobyć przewagę nad konkurencją i wykreować się na kompetentnego i wiarygodnego lidera opinii na trudnym rynku nieruchomości.

Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu strategii PR lub masz pytanie o komunikacji z mediami, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *