28 czerwca 2015

5 inspirujących pomysłów dla Twojej marki

Delikatesy ze zdrową żywnością. Czynne całą dobę. Jedyne w mieście. Znasz taki sklep?

Branżowa specjalizacja oraz głęboka i szeroka wiedza w wybranej dziedzinie pozwalają firmom, instytucjom i organizacjom wypracować wartościowy wyróżnik – coś co jest ich marketingową wizytówką. Nie można udawać, że się jest najlepszym we wszystkim.

Czasem jednak fachowa wiedza i specjalistyczne doświadczenie zawężają pole widzenia, utrudniają analizę problemu i blokują wypracowanie oryginalnych i skutecznych rozwiązań.

Powtarzamy sprawdzone metody działania, robimy to, co zawsze przynosi efekty i unikamy nowości, bo "to się nigdy nie uda". Mówimy "Dlaczego ryzykować" zamiast "Dlaczego nie?"

Jak pokonać wewnętrzne uprzedzenia, schematy i bariery uniemożliwiające wykreowanie nowych pomysłów? To wcale nie jest takie trudne.

Nie oglądaj się za siebie – tam jest tylko przeszłość. Zmień styl pracy i spróbuj czegoś nowego. Nie bój się ryzyka i porażki. Jeżeli niczego nie zmienisz, nigdy nie dowiesz się co by było, gdyby...

Oto 5 pomysłów jak zmienić to, co na pierwszy rzut oka nie wymaga zmiany:

1. Poznaj inne branże.

Przejrzyj kilka branżowych czasopism lub odwiedź firmowe witryny WWW w różnych kategoriach, na przykład artykuły spożywcze, moda, podróże, itd. Jakie tematy są poruszane? O jakich trendach się mówi najczęściej? O co pytają konsumenci? Czy proponowane rozwiązania możesz wykorzystać w swojej branży?

2. Wyjdź z biura.

Jeżeli szukasz nowego pomysłu, wyjdź z biura. Odwiedź swojego klienta. Kup coś u konkurencji. Zobacz jak zachowują się konsumenci kiedy kupują Twój produkt. Wejdź do sklepu, w którym jeszcze nie byłeś. Ponieważ lubię podróże, nigdy nie odmawiam sobie przyjemności odwiedzenia za granicą lokalnego sklepu spożywczego. W takim miejscu można dużo się dowiedzieć o mieszkańcach tego kraju.

3. Sięgnij głębiej.

Problem, który masz rozwiązać może nie dotyczyć bezpośrednio Twojej marki lub produktu. Czasem chodzi o indywidualny problem nowego klienta, na przykład nie rozumie instrukcji obsługi i zasad gwarancji. Posłuchaj uważnie co mówi, odpowiedz na pytania i rozwiej jego wątpliwości.

4. Poszukaj cenionej firmy.

Wyobraź sobie, że firma, którą podziwiasz prowadzi Twój dział marketingu lub PR. Co by zmieniła? Jakim kosztem? Jaki by to przyniosło skutek? Czego to może Cię nauczyć?

5. Wykorzystaj własne zainteresowania.

Jakie masz hobby? Co Cię pasjonuje? Co jest w tym wyjątkowego? Jak możesz to wykorzystać w swojej firmie, instytucji lub organizacji?

Konkluzja

Ekspercka wiedza i doświadczenie na pewno pomagają w pracy, ale warto do tego dodać szczyptę talentu "człowieka renesansu". Rozwijaj zainteresowania i umiejętności wykraczające poza swoją wąską specjalizację i nie bój się nowych wyzwań i doświadczeń.

Nowe podejście może pomóc wymyślić oryginalny pomysł i rozwiązać pozornie skomplikowany problem, na przykład jak prowadzić jedyne w mieście delikatesy ze zdrową żywnością czynne całą dobę.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *