21 września 2017

Komunikacja kryzysowa dla szkół

20 uczniów trafiło do szpitala na obserwację. Ktoś rozpylił gaz pieprzowy.

Uczeń doznał poparzenia twarzy i rąk na lekcji chemii.

16-latek zmarł na lekcji wychowania fizycznego.

Na lekcji geografii uczeń liceum zranił nożem kolegę z zazdrości o dziewczynę.

To są prawdziwe historie z polskich szkół.

Od komunikacji z mediami w sytuacjach kryzysowych zależy co media powiedzą o kryzysowym zdarzeniu, jak długo będą o tym mówiły, jak to oceni opinia publiczna i jakie będą tego skutki, na przykład czy dyrektor szkoły nie straci pracy.

Feliszek PR oferuje szkolenia kryzysowe dla szkół i uczelni wyższych, na których pomaga im przygotować się do komunikacji z mediami i opinią publiczną w sytuacji awarii, wypadku lub tragedii.

Jeśli myślisz o przygotowaniu swojej szkoły do zarządzania komunikacją kryzysową, Feliszek PR pomoże opracować listę potencjalnych zagrożeń i działań w konkretnych sytuacjach. To nie musi być śmierć ucznia czy wypadek na lekcji. To może być molestowanie uczennicy przez nauczyciela, poważna bójka na przerwie lub włamanie do pracowni komputerowej.

Feliszek PR pokaże jak przejąć kontrolę nad komunikacją w sytuacji kryzysowej jeszcze przed przyjazdem mediów. Pomoże opracować plan kryzysowy i komunikaty dla mediów. Wyjaśni jak budować pozytywne relacje z mediami na długo przed kryzysem.

Przed pierwszym kontaktem z mediami radzimy zadać sobie kilka pytań:

1. Czy wiesz z kim masz się kontaktować w pierwszej kolejności?

2. Czy wiesz co chcesz powiedzieć i potrafisz to zrobić – spokojnie, rzeczowo i przekonująco?

3. Czy domyślasz się o co zapytają reporterzy i czy potrafisz odpowiedzieć na te pytania?

4. Czy znasz potrzeby różnych mediów, na przykład lokalnej gazety, radia i telewizji?

5. Czy wiesz którzy reporterzy mogą Ci najbardziej pomóc i którzy mogą zaszkodzić?

6. Czy wiesz co się mówi o kryzysowym zdarzeniu w mediach społecznościowych?

7. Czy potrafisz wykorzystać kryzys do wzmocnienia reputacji szkoły?

Głównym celem naszych szkoleń kryzysowych dla szkół jest zwiększenie pewności siebie i przygotowanie dyrektorów i nauczycieli do aktywnej komunikacji z mediami dopasowanej do ich potrzeb. Tłumaczymy czego potrzebują media, dlaczego zadają "trudne" pytania i jakie procedury powinny się znaleźć w planie kryzysowym.

Jeśli chcesz przygotować swoją szkołę do komunikacji w sytuacji kryzysowej, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *