Jako były nauczyciel (dwa lata uczyłem angielskiego w liceum) wiem, że krótkie testy z konkretnymi pytaniami pomagają szybko sprawdzić wiedzę uczniów.
Również w PR warto od czasu do czasu wykorzystać testy do oceny, które działania służą rozwojowi firmy, poprawiają jej wizerunek i wzmacniają reputację.
Wiele firm ma ciekawe pomysły PR i ambitne zamiary, ale nie udaje się wprowadzić ich w życie, najczęściej z braku czasu i środków.
Zyski ze skutecznego programu PR widać w zwiększeniu liczby klientów i przychodów, poprawie lojalności konsumentów, zdobyciu głosów w wyborach, zmianie nastawienia i zachowania, przyciągnięciu wiarygodnych inwestorów, itp.
Oto test, który pomoże opisać skuteczność programu PR.
TAK lub NIE
W zeszłym roku, kwartale lub miesiącu:
1. Odbieraliśmy telefony od konsumentów po artykule o naszym prezesie – lub ważnym pracowniku – w gazecie lub wywiadzie w telewizji.
2. Nasz rzecznik prasowy był cytowany jako ekspert w dwóch najważniejszych pismach branżowych. Po tych publikacjach kontaktowały się z nami osoby zainteresowane naszymi produktami i/lub usługami.
3. Przygotowaliśmy artykuł, który został opublikowany w poczytnym magazynie i wysłaliśmy go aktualnym i potencjalnym klientom, kontrahentom, liderom opinii i innym interesariuszom.
4. Mamy dużą praktyczną wiedzę o mediach społecznościowych i potrafimy je wykorzystać do komunikacji z kluczowymi grupami otoczenia.
5. Włączyliśmy do naszego programu komunikacji jeden lub dwa serwisy społecznościowe (Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Pinterest) i widzimy – dzięki monitoringowi – pozytywne efekty.
6. Żeby przygotować się na najgorsze, opracowaliśmy plan kryzysowy.
7. Żeby sprawdzić wartość planu kryzysowego, przeprowadziliśmy z powodzeniem realistyczną symulację.
8. Prowadzimy systematyczny i dokładny monitoring problemów, które mogą wywołać kryzysy i wiemy co robić, kiedy – mimo wszystko – nie uda się im zapobiec.
9. Wybraliśmy dwie najbardziej prestiżowe okazje do wystąpień publicznych w naszej branży i nasze wystąpienia były wysoko ocenione i szeroko komentowane.
10. Zorganizowaliśmy imprezę firmową, na którą przyszło wiele osób zainteresowanych naszą ofertą.
11. Jesteśmy dumni z naszych materiałów marketingowych i prezentacji. Wszystkie w kreatywny i przekonujący sposób opisują sedno tego, co robimy, nasze wartości, misję i wizję.
Na początek masz kapitał 110 punktów.
Za każde pytanie, na które nie możesz z pełnym przekonaniem powiedzieć "TAK" odejmij 10 punktów.
Jak poszło?
Jeżeli masz mniej niż 80 punktów, zastanów się nad poprawą skuteczności swego programu public relations. Może warto poszukać kontaktu z dobrą agencją PR.
Napisz w komentarzu jaki osiągnąłeś wynik. Masz 110 punktów?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz