29 sierpnia 2012

Jak zostać królem komunikacji

Może tak na to nie patrzysz, ale też jesteś swego rodzaju marką. Codziennie starasz się, żeby ktoś Cię zauważył, docenił lub wybrał.

Chcesz znaleźć lepszą pracę. Zdobyć awans. Otrzymać stypendium. Dostać kredyt hipoteczny. Umówić się na randkę.

Krótko mówiąc: chcesz wygrać.

Strategia komunikacji

Niektóre firmy stawiają na znakomite produkty, wyśmienitą obsługę klienta i wspomaganie lokalnej społeczności. Inne bezlitośnie wykorzystują ludzką głupotę, chciwość i obiecują złote góry (13% zysku w skali roku?).

Każdy sam sobie wybiera strategię autopromocji i styl życia. Cokolwiek wybierzesz, musisz dbać o swoje aktywa – zdrowie, rodzinę, przyjaciół, finanse, relacje biznesowe i dobre imię – i strzec ich jak oka w głowie.

Sukces lub porażka będzie zależeć w dużej mierze od wybranej strategii, taktyki i narzędzi komunikacji tego, co zrobiłeś.

Osobista strategia komunikacji

Jakich umiejętności Ci brakuje, żeby lepiej radzić sobie w życiu? Gdybyś miał wybrać tylko jedną, co zwiększyłoby szansę na awans lub pozwoliło zdobyć nowych przyjaciół?

Każdy wybierze coś innego, ale większość (chodzi o szczere odpowiedzi) wskaże na poprawę umiejętności komunikacji.

Wystąpienia publiczne, prezentacje, rozmowy kwalifikacyjne, oferty sprzedaży, debaty prezydenckie lub sprzeczki o miejsce na parkingu wygrywa zwykle ten, kto się lepiej przygotował.

Jeżeli masz nienaganną dykcję i łatwość wysławiania się, wiesz o czym mówię. Ale co z tymi, którzy zawsze mieli niskie noty w szkole z polskiego i każda okazja do wystąpienia publicznego przyprawiała ich o mdłości? Może czas to zmienić.

Strategia króla komunikacji

W książkach jest wiele fascynujących opowieści o ludziach, którzy poprawili swoje umiejętności komunikacji i zmienili swoje życie. Film "Jak zostać królem" opowiada historię człowieka, który po opanowaniu problemu z wysławianiem się, odmienił nie tylko swój los, ale także przeznaczenie milionów ludzi.

Od czego zacząć proces poprawy umiejętności komunikacji?

Na początek musisz uwierzyć, że naprawdę możesz to osiągnąć. Opisz swoje potrzeby, przygotuj plan i weź się do pracy:

1. Sprawdź listę kursów wystąpień publicznych na lokalnej uczelni i w Internecie.

2. Zostań regularnym czytelnikiem bloga "Pressentacje" o prezentacjach i wystąpieniach publicznych.

3. Zapoznaj się z bezpłatnym "Krótkim kursem PR".

Konkluzja

Każdy moment jest dobry na zmianę na lepsze. Uwierz w siebie i sukces swojej prywatnej marki. Jeśli jesteś gotowy na zmianę, czas na poprawę komunikacji. Czekam na pierwszy ruch...

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *