Otrzymujesz telefony lub e-maile z pytaniem: "Chciałbym tylko zapytać co pan/pani sądzi o..."?
Czasem towarzyszy temu zaproszenie na kawę, lampkę wina lub obiad.
Jeśli jesteś praktykiem PR lub trenerem medialnym, wiesz, że kiedy ktoś pyta Cię o zdanie, chce dostać za darmo coś za co Twoi klienci muszą zapłacić – mądrość, doświadczenie lub kontakt.
Dlaczego masz dzielić się wiedzą z nieznaną osobą? Dlaczego masz udzielić bezpłatnej porady?
Coś za darmo
Co najmniej raz w tygodniu odbieram telefon z prośbą o bezpłatną konsultację. Kiedyś było inaczej, ale teraz bardziej uważnie oceniam propozycje kiedy i jak dzielić się wiedzą i ile poświęcić temu czasu. Czas to pieniądz – mój i klienta, prawda?
Moi klienci płacą za fachowe informacje i wieloletnie doświadczenie – dlaczego ktoś kogo nie widziałem na oczy ma otrzymać to samo za nic?
Jeżeli się zgodzę, nie będę w porządku wobec klientów i obniżę wartość swojej wiedzy i doświadczenia.
Dodam, że regularnie przekazuję MNÓSTWO praktycznych informacji na moich blogach Ekspert Medialny, 112 PR i Pressentacje.
Jeżeli ktoś jest autentycznie zainteresowany wartościowymi informacjami o PR, może z nich korzystać do woli o dowolnej porze dnia i nocy. Jeżeli nie ma pieniędzy i ochoty, żeby sięgnąć do tych źródeł, cóż... co mogę z tym zrobić?
Trzy rozwiązania
Każdy szanujący siebie i swój czas praktyk PR daje wolny dostęp do wielu treści. Kiedy ktoś prosi Cię o bezpłatną poradę, pokaż mu gdzie znajdzie materiały lub zaoferuj płatną konsultację. Zwykle wystarczy godzina, żeby rozwiązać problem.
Kiedy otrzymujesz propozycję rozmowy lub przekazania cennych informacji, sprawdź jaki jest cel i temat spotkania. Masz prawo jasno zapytać z góry czy chodzi o zatrudnienie eksperta _________(wpisz nazwę swej specjalizacji) w najbliższym miesiącu. Nie ma sensu spotykać się z nieznajomym tylko po to, żeby sobie porozmawiać.
To, co usłyszysz pomoże w decyzji czy:
1. wskażesz miejsce darmowych informacji online,
2. umówisz się na rozmowę przez telefon,
3. zaproponujesz bezpośrednie spotkanie.
Jeśli w Twoim interesie będzie odrzucenie propozycji, zrób to taktownie i delikatnie. I sam zapłać za swoją kawę.
Będą o Tobie dobrze mówić w mediach. Nasz telefon: 77 544 97 97.
Strona główna » praktyk pr » Jak odpowiadać na prośby o bezpłatne porady PR
17 sierpnia 2012
Jak odpowiadać na prośby o bezpłatne porady PR
Autor:
Bogusław Feliszek
o
12:12
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest

Etykiety:
ekspert,
pr,
praktyk pr

Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz