Większość reporterów przygotowując się do wywiadu ma ten sam cel: chcą zdobyć ciekawe i ważne informacje – najchętniej pierwsi. Nie wszyscy jednak przygotowują się tak samo.
Jedni czytają najnowsze informacje prasowe, inni odwiedzają firmową stronę WWW i sprawdzają profile na LinkedIn, Twitterze i Facebooku. Jeszcze inni przeglądają poprzednie wywiady i szukają informacji o sukcesach i porażkach zawodowych oraz życiu prywatnym swego rozmówcy.
Jaki wniosek? Jeśli chcesz dobrze przygotować swojego szefa do wywiadu dla mediów, zrób kilka rzeczy:
1. Zobacz o czym reporter ostatnio pisał i z kim robił wywiady. Poznaj jego styl i ton zadawania pytań oraz taktyki wyciągania informacji od rozmówcy. Na przykład czy zadaje kilka pytań z rzędu, przerywa odpowiedzi, cytuje wypowiedzi prasowe?
2. Sprawdź o czym najczęściej pisze reporter w mediach społecznościowych. Czy Twój szef też pisze na swoich profilach na podobne tematy? Jeśli tak, niech nawiąże do tych tematów w wywiadzie. Zaproponuj szefowi obserwowanie profili reportera w mediach społecznościowych.
3. Przeczytaj najnowsze artykuły na swojej stronie WWW, informacje prasowe i raport roczny, żeby wiedzieć jakie informacje zobaczy reporter i przekaż szefowi sugestie o co może zapytać reporter.
4. Dokonaj analizy najnowszych relacji w mediach o Twojej firmie i branży. Sprawdź, które tematy były najczęściej przedstawiane i podziel się z szefem wnioskami.
5. Sprawdź delikatnie co reporter wie o Twoim szefie i firmie, z kim jeszcze będzie rozmawiał (lub z kim już rozmawiał) i wysonduj co go najbardziej interesuje.
Jak przygotować szefa do wywiadu dla mediów https://t.co/8BrCRkxw42 #media #pr #szkoleniamedialne pic.twitter.com/DMF7EA83Dt
— Bogusław Feliszek (@ekspertmedialny) 10 lipca 2016
6. Poszukaj kontaktu z agencją PR z regionu, w którym pracuje reporter (najlepiej taką, która kiedyś z nim współpracowała), żeby lepiej poznać lokalną specyfikę, na przykład największy problem regionu.
7. Przed wywiadem przekaż reporterowi krótkie zestawienie najnowszych danych o firmie (nowe produkty i kontrakty, rozwiązane problemy, plany na przyszłość, itp.), które mogą go zainspirować do zadania pytań, o których wcześniej nie myślał.
8. Podaj reporterowi dane kontaktowe do klientów, analityków i ekspertów, którzy przekażą mu pozytywne opinie o tym, co robisz.
9. Przed wywiadem szef musi znaleźć pół godziny (wiem, że to może być trudne) na opracowanie trzech kluczowych komunikatów i wyjaśnień dlaczego na niektóre pytania nie może odpowiedzieć (na przykład tajemnica handlowa) oraz przećwiczenie odpowiedzi na trudne pytania.
10. Przypomnij szefowi, że wszystko co powie w obecności reportera (także odprowadzając go do drzwi) może trafić do druku.
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu się do wywiadu dla mediów lub masz pytanie o komunikacji z mediami, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz