Budowanie osobistej marki nie jest ważne. Jest bardzo ważne.
Celem budowania marki jest nie tylko zwiększenie liczby ludzi, którzy Cię znają, ale także sprawienie, żeby Cię zaakceptowali i polubili.
Własna strona WWW, blog i profile w mediach społecznościowych dają marce osobowość i pomagają nawiązywać kontakty z podobnie myślącymi ludźmi i markami – zwiększają liczbę znajomych i być może (kiedyś) nowych klientów.
Twitter jest jedną z najlepszych platform społecznościowych. Mając profil na Twitterze możesz także budować sieć kontaktów w innych serwisach społecznościowych i kontaktować się z niezliczoną liczbą ludzi, firm, instytucji i organizacji.
Oto 5 porad jak skutecznie budować własną markę na Twitterze:
1. Nie bój się mówić co myślisz – z rozwagą.
Bardzo dobrze jeśli masz wyrobione zdanie na dowolny temat – może to być produkt, program telewizyjny lub nowa ustawa. Ale ostrożnie! Pamiętaj, że wszystko co opublikujesz online możne przysporzyć Ci przyjaciół lub wrogów. Możesz zyskać klientów lub ich stracić. Szukaj okazji do rozmowy, nie do konfrontacji.
2. Nie reklamuj swoich produktów i/lub usług.
Ludzie szukają na Twitterze informacji i rozrywki. Nie chcą się denerwować. Budując osobistą markę stawiaj na pasję, zaangażowanie i humor. Nie wcielaj się w natrętnego sprzedawcę swoich towarów. Ludzie zainteresują się Twoimi produktami i/lub usługami jeśli najpierw zauważą i docenią Twoją wiedzę, poczucie humoru i chęć dzielenia się wartościowymi treściami publikowanymi przez innych użytkowników Twittera.
3. Komentuj i rozmawiaj.
Odpowiadaj na komentarze znajomych i dziękuj za udostępnianie Twoich wpisów – szczególnie tych, które chwalą Twoją markę. Budowanie relacji polega na obserwowaniu tego, co mówią inni, komentowaniu i udostępnianiu na swoim profilu najciekawszych treści, szczególnie tych użytkowników, którzy cieszą się na Twitterze dużą popularnością.
Social media: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi na Twitterze https://t.co/N7BPzIBfDC #pr #socialmedia #Twitter pic.twitter.com/Q73yP8sqh3
— Bogusław Feliszek (@ekspertmedialny) 25 lipca 2016
4. Nie pisz co jadłeś na śniadanie jeśli to nie było wyjątkowo niedobre lub wyjątkowo dobre.
Nikogo nie interesuje co jadłeś na śniadanie. Ale zdjęcie nowej restauracji z komentarzem polecającym znakomite jedzenie jest znakomitym sposobem zachęcenia ludzi do podzielenia się własnymi opiniami o tej restauracji.
5. Bądź sobą.
Pokaż kim jesteś i co wiesz. Publikuj informacje o swoim zawodzie lub branży. Pisz o czym rozmawiają ludzie w Twoim mieście i codziennych problemach. Nie musisz mieć dwóch profili – jednego osobistego i drugiego firmowego. Ludzie chcą czuć, że rozmawiają z człowiekiem, nie z robotem.
Konkluzja
Buduj swoją markę na Twitterze. Połącz profil na Twitterze z firmową stroną WWW, Facebookiem, LinkedIn i Google+. Pisz regularnie na Twitterze. Jak w życiu – relacje na Twitterze trzeba pielęgnować.
Jak zdobywasz przyjaciół i zjednujesz sobie ludzi na Twitterze? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz