1. sytuacja.
Jesteś gościem na przyjęciu z okazji pierwszych urodzin dziecka. Kiedy przychodzi czas krojenia urodzinowego tortu:
A. Śmiejesz się kiedy dziecko wsadza rękę do tortu.
B. Śmiejesz się kiedy rodzice pokazują dziecku jak zdmuchnąć świeczkę.
C. Wyjmujesz telefon komórkowy, żeby zrobić zdjęcia dziecka wsadzającego rękę do tortu i rodziców pokazujących jak zdmuchnąć świeczkę i publikujesz je na Facebooku.
2. sytuacja.
Kiedy widzisz młodą parę – ona w białej sukni z długim welonem, on w eleganckim garniturze – wchodzącą do kościoła:
A. patrzysz na pana młodego.
B. patrzysz na pannę młodą.
C. wyjmujesz telefon komórkowy, żeby zrobić zdjęcie młodej pary i publikujesz je od razu na Twitterze.
(Moje odpowiedzi znajdziesz na dole.)
Wydarzenia utrwalone na zdjęciach są bardziej wiarygodne, żyją dłużej w naszej pamięci i są chętniej komentowane w mediach społecznościowych.
Zdjęcia mają budować relacje
Wczoraj byłem na przyjęciu z okazji pierwszych urodzin syna moich przyjaciół. Kiedy przyszedł czas krojenia tortu goście (było nas 10 osób) sięgnęli jak na komendę po telefony komórkowe, żeby zrobić zdjęcia.
Jako jedyny nie zrobiłem zdjęcia, bo nie chciałem go publikować ani na prywatnym ani na firmowym profilu w mediach społecznościowych.
Na naszych szkoleniach komunikacji w mediach społecznościowych mówię, że zdjęcia na firmowych profilach pomagają budować relacje i zwiększają zaangażowanie fanów. Wpis ze zdjęciem wywołuje większy rezonans i jest częściej udostępniany.
Ale jak ze wszystkim w życiu, trzeba uważać, żeby nie zrobić sobie krzywdy. Nowoczesna technologia ma nam pomagać budować wizerunek i reputację marki – nie może jej szkodzić.
Kiedy następnym razem chwycisz za telefon zadaj sobie kilka pytań:
1. Czy będzie to zdjęcie do użytku prywatnego czy biznesowego?
Jeśli do prywatnego, zrób zdjęcie i wykorzystaj według własnego uznania.
Jeśli do użytku biznesowego, zadaj kolejne pytania:
2. Czy to zdjęcie będzie ważne i zrozumiałe dla moich fanów?
Nie – Odłóż telefon.
Tak – Zrób zdjęcie.
3. Dlaczego chcę zrobić to zdjęcie?
"Bo zainteresuje moich fanów." – Zrób zdjęcie.
"Sam nie wiem. Czuję ogromną potrzebę, żeby je opublikować w mediach społecznościowych." – Zastanów się głębiej dlaczego chcesz zrobić to zdjęcie.
4. Co zrobię z tym zdjęciem?
"Opublikuję w odpowiednich mediach społecznościowych (na przykład Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest)" – Zrób zdjęcie.
Nic – Odłóż telefon.
Konkluzja
Zdjęcia pomagają nawiązywać kontakty i poprawiać relacje w mediach społecznościowych, ale trzeba uważać, żeby nie popsuły przy okazji naszych relacji w świecie rzeczywistym.
Przed zrobieniem i publikacją zdjęcia zastanów się po co to robisz i jakie mogą być konsekwencje.
PS. Moje odpowiedzi: 1. A, 2. B.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz