28 listopada 2014

20 rzeczy, o których powinien wiedzieć klient agencji PR

Chcesz trafić na pierwsze strony wszystkich gazet? Chcesz, żeby o Tobie mówiono w telewizji i radio? Chcesz zostać gwiazdą Internetu?

Zrób skok na bank i powiedz o tym policji. Wbiegnij nago na murawę boiska w czasie ważnego meczu piłkarskiego. Daj się zjeść rekinowi.

Naprawdę tego chcesz?

PR jest procesem. Na wartościowy rezonans w mediach trzeba zapracować i... poczekać.

Nie wszyscy klienci to rozumieją.

Oto 20 rzeczy, które powinien wiedzieć każdy klient agencji PR:

1. PR nie jest darmową reklamą. PR kosztuje – czasem więcej niż myślisz.

2. Nie wszyscy muszą Cię lubić. Wystarczy, że 10% Cię kocha.

3. Nie znamy wszystkich dziennikarzy w Polsce. Nawet ci, z którymi czasem chodzimy na piwo nie zawsze odbierają nasze telefony.

4. Jeśli nie powiesz nam czego potrzebujesz, może sami się tego domyślimy. A może nie. Nie bój się mówić nam o swoich problemach.

5. Nieważne, że Twój produkt jest najlepszy na świecie. Ważne co o nim sądzi reporter.

6. Praktyk PR nie dyktuje reporterowi tekstu artykułu. Nie podpowiada jaki wybrać tytuł. Nie wybiera zdjęć. Nie decyduje o dacie publikacji.

7. Media społecznościowe nie są narzędziem sprzedaży bezpośredniej.

8. Media społecznościowe nie kończą się na Twitterze i Facebooku.

9. Nie ma prywatnych rozmów w mediach społecznościowych. Wszystko jest publiczne. Nawet najbardziej prywatne konwersacje mogą być skopiowane i udostępnione w dowolnym miejscu online.

10. Jeśli wszystkie wpisy na Twoich firmowych profilach musi zatwierdzić dział prawny, nie oczekuj sukcesu w mediach społecznościowych.

11. Czy każda informacja prasowa musi być zatwierdzona przed sześć osób? Nie przestawiaj przecinków w naszych informacjach prasowych przed wysyłką do mediów, żeby pokazać, że je przeczytałeś.

12. Kiedy reporter mówi, że nie jest zainteresowany tematem o Twojej firmie, to znaczy, że nie jest zainteresowany tematem o Twojej firmie.

13. Twoje odpowiedzi w wywiadzie są ważniejsze od pytań dziennikarza. Nie trać 100 godzin na zastanawianie się nad możliwymi pytaniami, bo nie masz nad nimi żadnej kontroli.

14. Dziennikarz zadaje różne pytania, ale to TWOJE słowa tworzą treść wywiadu i dają mu wartość, na której zależy reporterowi.

15. Dziennikarz może pytać o wszystko, ale Ty nie musisz mu mówić wszystkiego.

16. Jesteś doskonale przygotowany do ostatniego kryzysu. A co z następnym?

17. Media w sytuacji kryzysowej nie są na Ciebie złe. Chcą tylko wiedzieć dlaczego jesteś takim draniem i powiedzieć o tym światu.

18. Napisanie planu kryzysowego jest proste. Trudna jest jego realizacja.

19. Łatwiej jest dobrze zarządzać sytuacją kryzysową niż tłumaczyć się mediom z błędów.

20. Dobry praktyk PR nie musi mieszkać w Warszawie. Może mieszkać wszędzie. Ważne czy wiesz gdzie mieszka.

Co jeszcze powinien wiedzieć klient agencji PR? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *