8 listopada 2012

Jeśli reporter ma przeczytać Twój e-mail...

Zapytałem kolegę reportera ile e-maili dostaje codziennie. "Za dużo..." – odpowiedział.

Skrzynki pocztowe reporterów, wydawców i producentów telewizyjnych i radiowych są zasypywane informacjami prasowymi.

Wielu dziennikarzy pracuje jednocześnie nad kilkoma tematami. Nie gniewaj się, ale większość wcale nie czeka na kontakt z Tobą.

Oto pięć jakie rzeczy musisz wiedzieć zanim wyślesz reporterowi propozycję tematu do artykułu:

1. Dziennikarz musi mieć ważny powód, żeby zająć się tym tematem TERAZ (nie jutro).

Jeśli potrafisz odpowiedzieć na pytania "dlaczego ma rozmawiać właśnie z Tobą?" i "dlaczego na to zrobić teraz", możesz liczyć na chwilę uwagi.

Masz ciekawy produkt związany z ważnym wydarzeniem lub trendem? Jesteś ekspertem, który potrafi doradzić jak wybrać prezent na Święta? Jak przeżyć Walentynki mimo że jeszcze nie znalazłeś swej drugiej połówki?

2. Reporterów interesują rzeczy nowe i kontrowersyjne.

Większość z nas nie ma codziennie do przekazania informacji, które poruszą mieszkańców całego globu, ale redaktor chce mieć pewność, że wybiera dla czytelników najświeższe wiadomości dotyczące rozwiązania konkretnego problemu.

Jeśli w mediach toczy się debata na kontrowersyjny temat, czy możesz to połączyć ze swoim produktem lub usługą?

3. Dziennikarze pracują dla konkretnej grupy odbiorców.

Czy Twoja propozycja zaciekawi czytelników gazety, czasopisma, stacji radiowej lub telewizyjnej?

Jeśli redaktorzy nie będą pisać o tym, co interesuje ludzi, reklamodawcy nie wykupią reklam, wydawnictwo zniknie z rynku, a dziennikarze zasilą szeregi bezrobotnych.

Przygotowując temat dla mediów zawsze pamiętaj o czytelnikach – myśl o nich jak o swoich klientach.

4. Dziennikarze są zawodowymi sceptykami.

Podstawowym narzędziem pracy każdego reportera jest PYTANIE. Dziennikarz musi sprawdzić czy mówisz prawdę i czy wszystko działa dokładnie tak jak opisujesz.

Nie obrażaj się – dzięki pytaniom reportera możesz dowiedzieć się czegoś nowego o sobie i swoim produkcie.

Pozytywne opinie klientów, który już kupili produkt, powinny zmniejszyć nieufność i zredukować liczbę pytań, także tych trudnych.

5. Każdy dziennikarz chce – przede wszystkim – napisać rewelacyjny artykuł.

Im bardziej pomożesz reporterowi w napisaniu przebojowego tekstu, tym większy zyskasz rozgłos w mediach. Interesy są więc wspólne.

Opracowując propozycję następnego tematu zapytaj siebie: "Kogo to naprawdę zainteresuje?" Jaką odważną, niezwykłą lub prowokacyjną tezę o swoim produkcie lub usłudze jesteś gotów przedstawić i udowodnić? Jakie konkretne korzyści odniosą ludzie z lektury artykułu?

Jeśli rozumiesz czego szukają media, szybko wyróżnisz się z tłumu i możesz liczyć na to, że Twój e-mail z propozycją tematu nie tylko dotrze do dziennikarza, ale także będzie przeczytany i wykorzystany.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *