Na seminarium szkoleniowym dla studentów dziennikarstwa pokazałem sponsorowany (płatny) wywiad w komercyjnej telewizji. Po minucie zapytałem grupę kto chce obejrzeć pozostałą część rozmowy. Nikt nie podniósł ręki.
Kiedy zaproponowałem zmianę kanału, zobaczyłem wszystkie dłonie w górze. Studenci nie chcieli wierzyć kiedy powiedziałem ile tysięcy złotych firma zapłaciła za zaproszenie do programu.
Jeżeli o 3:00 w nocy włączasz telewizor w poszukiwaniu programu, który pomoże zasnąć – nie ma sprawy. Ale kiedy taki wywiad znajdziesz w pasmie dużej oglądalności, masz prawo do oburzenia.
Jako wieloletni producent programów telewizyjnych i radiowych, wiem, że stacje komercyjne nie przeżyją bez sponsorowanych programów, ale firmom płacącym za zaproszenia tłumaczę: "OBUDŹCIE SIĘ. Widzowie nie obejrzą kilkuminutowego nudnego wywiadu reklamowego."
Jest wiele sposobów jak ciekawie opowiadać w telewizji o sobie i budować reputację eksperta.
Po pierwsze, program nie jest o Tobie, firmie ani produkcie. (Zdziwiony?) W wywiadzie muszą pojawić się informacje ważne, praktyczne i ciekawe dla widza. Uwaga: widzowie nie chcą wiedzieć dlaczego jesteś numerem jeden w tratatata w województwie ani tego, że konkurencja jest daleko w tyle, bo tratatata...
Po drugie, czego możesz nauczyć widza? Nie opowiadaj o swoich produktach i/lub usługach, ale oferuj wartościowe porady i sposoby rozwiązywania problemów. Dzieląc się cennymi wskazówkami budujesz markę eksperta i zyskujesz zaufanie widzów.
Myśl obrazami! Co możesz pokazać oprócz swojej sympatycznej twarzy?
Jeśli wydajesz tyle pieniędzy na wywiad sponsorowany, zadbaj też o szkolenie medialne. Pamiętaj także, że fakt bycia właścicielem firmy nie znaczy, że będziesz jej najlepszym rzecznikiem w mediach.
Na koniec, widzowie nie muszą usłyszeć w wywiadzie 10 razy nazwy firmy, adresu witryny WWW i numeru telefonu. Jeśli postawisz na ciekawe informacje i praktyczne porady, ludzie Cię zapamiętają i sami znajdą.
Strona główna » wywiad » Widz nie musi oglądać sponsorowanego wywiadu
10 lipca 2012
Widz nie musi oglądać sponsorowanego wywiadu
Autor:
Bogusław Feliszek
o
17:07
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
szkolenia medialne,
telewizja,
wywiad
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz