Masz zaproszenie do popularnego godzinnego programu radiowego, żeby porozmawiać o Twojej najnowszej książce, kampanii lub premierze produktu.
Cała godzina – 60 minut! Koniec dyktatury kilkusekundowych wypowiedzi.
Możesz szczegółowo wszystko opowiedzieć, w najdrobniejszych detalach. Popiszesz się wiedzą i doświadczeniem – masz przecież CAŁĄ godzinę.
Przepraszam, że psuję dobry nastrój, ale się mylisz.
Popatrzmy jak będzie wyglądać ta godzina, minuta po minucie – bez muzyki :-)
Mniej niż godzina
O każdej pełnej godzinie stacja radiowa nadaje dziennik. Siedem minut na wiadomości, pogodę, sport, informacje dla kierowców i kilka reklam, że zapłacić rachunki. Audycja musi skończyć się kilka minut przed pełną godziną, żeby zmieścić jeszcze jeden blok reklamowy.
Policzmy: 7 minut dziennika, 1 minuta na skrót wiadomości w połowie audycji i 12 minut reklam. Godzina skurczyła się do 40 minut.
Nie będziesz oczywiście mówić bez przerwy – prowadzący zabierze co najmniej połowę wolnego czasu na pytania i komentarze. Zostaje raptem 20 minut.
Nie możesz zapominać o słuchaczach, którzy zechcą zadać pytanie i zabrać głos w dyskusji. Zostaje 12 minut.
12 minut nadal niezły czas, prawda? Szczególnie jeśli porównamy to z krótkimi wywiadami w porannych programach radia Zet lub RMF.
Co kwadrans nowi słuchacze
Jest jeszcze jeden problem. Badania pokazują, że przeciętny słuchacz pozostaje przy odbiorniku nie dłużej niż kwadrans. To oznacza, że w ciągu godziny audytorium programu zmienia się cztery razy.
Przypomnij sobie jak słuchasz radia. Jeśli jedziesz przez 15 minut z centrum handlowego do domu, co robisz kiedy docierasz do celu? Siedzisz nadal w samochodzie słuchając programu i zupełnie nie przejmując się tym, że lody szybko zamieniają się w papkę? Oczywiście, że nie – wyłączasz radio i wysiadasz z auta.
Dlatego będąc gościem godzinnej audycji, pamiętaj, że masz do dyspozycji nie więcej niż 12 minut. Ale musisz podzielić te 12 minut na cztery grupy słuchaczy, co znaczy, że każdy będzie Ciebie słuchać tylko przez 3 minuty (12 dzielone przez 4). Musisz powtarzać kluczowe komunikaty mniej więcej co kwadrans lub co 3 minuty w każdej części audycji.
Nie daj się zwieść złudzeniu, że godzina w radiu na żywo to dużo czasu – wykorzystaj każdą minutę.
Strona główna » wywiad » Zmagania z radiowym zegarem
30 marca 2012
Zmagania z radiowym zegarem
Autor:
Bogusław Feliszek
o
07:42
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz