W wywiadzie dla mediów możesz dużo zyskać, możesz też – w przypadku błędu – dużo stracić.
Pozytywny język, jasny przekaz i barwne określenia budują wiarygodność i ułatwiają zapamiętanie najważniejszych informacji.
Agresja, negatywny przekaz i zawodowy żargon utrudniają komunikację i szkodzą reputacji.
Oto 10 pożytecznych wyrażeń jak radzić sobie z podchwytliwymi pytaniami reportera, utrzymać kontrolę nad przebiegiem wywiadu dla mediów i przekazać swoje kluczowe komunikaty:
1. Używaj prostych wyrażeń i porównań ułatwiających zrozumienie tego, co mówisz:
a. "pracowity jak pszczoła",
b. "wielkości pudełka od zapałek",
c. "lekki jak piórko".
2. Jeśli stracisz wątek, zacznij zdanie od początku: "Powiem to trochę inaczej..."
3. Jeśli reporter wchodzi Ci w słowo, powiedz: "Przepraszam. Chciałbym dokończyć zdanie..."