27 lipca 2017

Mapowanie przekazów pomaga wybrać kluczowe komunikaty

Wiesz jak rozmawiać z reporterem. Wiesz jak się ubrać. Wiesz jak się zachować przed kamerą.

Bardzo dobrze. Ale czy wiesz co powiedzieć?

Na naszych szkoleniach medialnych uczymy sztuki budowania kluczowych komunikatów, które pomagają firmom i organizacjom non-profit zwięźle tłumaczyć czym się zajmują, dlaczego to jest ważne i jaką to ma wartość.

Jeśli obejrzysz dziś w telewizji "Wiadomości" lub "Fakty", zauważysz, że wypowiedź do kamery najczęściej trwa 9 sekund – tyle czasu zabiera wypowiedzenie 27 słów. Dlatego każdy komunikat powinien składać z nie więcej niż 27 słów. Taka konstrukcja zwiększa kontrolę nad przekazem dla mediów.

W tworzeniu i wyborze kluczowych komunikatów skup się na treściach pokazujących wiedzę o problemach Twoich klientów a w przypadku organizacji non-profit o problemach ludzi, dla których działają.

Jednym ze sposobów zbudowania komunikatu jest wykorzystanie konstrukcji XYZ, na przykład: "Robimy X, dla Y, żeby mogli robić Z."

Oto przykład tak zbudowanego komunikatu:

"Feliszek PR tworzy plany strategii PR dla małych i średnich firm, żeby mogły zdobywać więcej klientów, wygrywać z konkurencją i dynamicznie się rozwijać."

Kiedy pracujesz nad kluczowymi komunikatami wyobraź sobie, że jesteś rycerzem na białym koniu, który ratuje klientów z opresji lub rozwiązuje ich palący problem. Pomyśl co spędza im sen z powiek, co irytuje, co nie pozwala się rozwijać. Wielu naszych klientów martwi zbyt niska sprzedaż, dlatego w przekazach skupiamy się na "dynamicznym rozwoju".

Mapa kluczowych komunikatów zawiera także fakty, liczby i przykłady pokazujące, że to, co mówisz jest prawdziwe i ważne. W przypadku Feliszek PR wybralibyśmy informacje pokazujące:

1. nasze doświadczenie,

2. metodę działania,

3. listę naszych klientów,

4. opisy sukcesów naszych klientów,

5. naszych ekspertów.

Kluczowe komunikaty należy wykorzystywać nie tylko w wywiadach dla mediów, ale także w materiałach marketingowych, na firmowej stronie WWW, w newsletterze, w wystąpieniach na konferencjach branżowych i na profilach w mediach społecznościowych. Wszędzie gdzie firma mówi coś do swoich interesariuszy. Tak tworzy się spójną i zrozumiałą komunikację wspomagającą cele biznesowe.

Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu kluczowych komunikatów i chcesz je przećwiczyć na szkoleniu medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *