Wiesz jak rozmawiać z reporterem. Wiesz jak się ubrać. Wiesz jak się zachować przed kamerą.
Bardzo dobrze. Ale czy wiesz co powiedzieć?
Na naszych szkoleniach medialnych uczymy sztuki budowania kluczowych komunikatów, które pomagają firmom i organizacjom non-profit zwięźle tłumaczyć czym się zajmują, dlaczego to jest ważne i jaką to ma wartość.
Jeśli obejrzysz dziś w telewizji "Wiadomości" lub "Fakty", zauważysz, że wypowiedź do kamery najczęściej trwa 9 sekund – tyle czasu zabiera wypowiedzenie 27 słów. Dlatego każdy komunikat powinien składać z nie więcej niż 27 słów. Taka konstrukcja zwiększa kontrolę nad przekazem dla mediów.
W tworzeniu i wyborze kluczowych komunikatów skup się na treściach pokazujących wiedzę o problemach Twoich klientów a w przypadku organizacji non-profit o problemach ludzi, dla których działają.
Jednym ze sposobów zbudowania komunikatu jest wykorzystanie konstrukcji XYZ, na przykład: "Robimy X, dla Y, żeby mogli robić Z."
Oto przykład tak zbudowanego komunikatu:
"Feliszek PR tworzy plany strategii PR dla małych i średnich firm, żeby mogły zdobywać więcej klientów, wygrywać z konkurencją i dynamicznie się rozwijać."
Mapowanie przekazów pomaga wybrać kluczowe komunikaty https://t.co/r9HRUxPhja #media #pr #szkoleniamedialne pic.twitter.com/IVKV7M4VYF
— Bogusław Feliszek (@ekspertmedialny) 27 lipca 2017
Kiedy pracujesz nad kluczowymi komunikatami wyobraź sobie, że jesteś rycerzem na białym koniu, który ratuje klientów z opresji lub rozwiązuje ich palący problem. Pomyśl co spędza im sen z powiek, co irytuje, co nie pozwala się rozwijać. Wielu naszych klientów martwi zbyt niska sprzedaż, dlatego w przekazach skupiamy się na "dynamicznym rozwoju".
Mapa kluczowych komunikatów zawiera także fakty, liczby i przykłady pokazujące, że to, co mówisz jest prawdziwe i ważne. W przypadku Feliszek PR wybralibyśmy informacje pokazujące:
1. nasze doświadczenie,
2. metodę działania,
3. listę naszych klientów,
4. opisy sukcesów naszych klientów,
5. naszych ekspertów.
Kluczowe komunikaty należy wykorzystywać nie tylko w wywiadach dla mediów, ale także w materiałach marketingowych, na firmowej stronie WWW, w newsletterze, w wystąpieniach na konferencjach branżowych i na profilach w mediach społecznościowych. Wszędzie gdzie firma mówi coś do swoich interesariuszy. Tak tworzy się spójną i zrozumiałą komunikację wspomagającą cele biznesowe.
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu kluczowych komunikatów i chcesz je przećwiczyć na szkoleniu medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz