16 marca 2015

15 rzeczy, które zrozumie tylko specjalista PR

Niektórzy myślą, że praca w PR jest prosta i lekka, ale ci, którzy zajmują się tym zawodowo wiedzą jak trudno czasem zainteresować media konkretnym produktem lub usługą.

Nie ma jednego klucza, który otwiera drzwi do wszystkich mediów.

Oto 15 przykładów pokazujących jak się pracuje w PR:

1. Poranna prasówka

Pierwszy stres przy śniadaniu. O czym piszą dziś gazety? Czym żyją media społecznościowe? Szukamy pozytywnych wzmianek o naszych klientach i tych, które mogą być źródłem kłopotów.

2. Optymistyczne informacje prasowe

Rzadko zdarza się okazja do napisania informacji prasowej o produkcie, który naprawdę zmieni życie wielu ludzi. Ale każda informacja musi być tak napisana, żeby choć przez chwilę zrobić takie wrażenie.

3. Telefon do reportera

Nikt nie lubi dzwonić do reportera z pytaniem czy otrzymał informację prasową. Reporterzy też nie lubią tych telefonów. Tak, czytałem. Nie jestem zainteresowany wynikami najnowszego sondażu co konsumenci myślą o waszym produkcie.

4. Telefon do reportera nie w porę

Nie mogę teraz rozmawiać, bo mamy alarm bombowy w szpitalu. Nie macie w agencji telewizora?

5. Telefon do niewłaściwego reportera

Nie, nie piszę o wózkach dziecięcych. Zajmuję się sportem.

6. Telefon od reportera

Dzień dobry. Interesuje nas krótki komentarz po wynikach kontroli Państwowej Inspekcji Pracy w waszej firmie. PIP twierdzi, że nie płacicie pracownikom za nadgodziny. Kiedy możemy przyjechać z kamerą?

7. O wszystkich, tylko nie o nas

W tematycznym dodatku do lokalnej gazety ogromny artykuł o najnowszych szczoteczkach do zębów. Są zdjęcia wszystkich marek i komentarze rzeczników prasowych oprócz jednego. Nie ma informacji o produkcie Twojego klienta.

8. Nie to zdjęcie

Gazeta opublikowała wywiad z szefem Twojej firmy. Szef jest wściekły. Dlaczego? Redakcja pomyliła zdjęcia. Na zdjęciu jest jego największy konkurent.

9. Słowo honoru

Powiedziałem to reporterowi w absolutnym zaufaniu. Obiecał, że nikomu o tym nie powie. Dał słowo honoru. Nie dotrzymał słowa.

10. Chwilowa zmiana ubioru

Panie z księgowości przebrane na konferencji prasowej za pszczółki rozdające darmowe słoiki z miodem. Zabrakło pieniędzy na hostessy?

11. Zdjęcie z krokodylem

Prezentacja nowej oferty dla konsumentów na targach branżowych. Cały dzień na nogach. Daleko do toalety. Zdjęcie z dmuchanym krokodylem. Uśmiech? Nie ma sprawy.

12. Klient z kosmosu

Nasza nowa maszynka do mielenia mięsa zrewolucjonizuje pracę w domowej kuchni. Chcemy, żeby było o tym głośno. Bachleda-Curuś? Nie. Wolimy Krystynę Jandę. "Fakt" odpada. Chcemy artykuł na pierwszej stronie "Rzeczpospolitej". Nie, nie mamy na to budżetu.

13. Idealny klient

Mamy do waszej agencji pełne zaufanie. Róbcie co uważacie za stosowne. Tak, możecie do nas dzwonić także w weekend. My płacimy za kawę.

14. Zaproszenie reportera na kawę

Dziękuję za miłą wzmiankę o naszym nowym sosie do pieczeni. Zapraszam na kawę w przyszłym tygodniu.

15. Pudełka, gadżety i prezenty

Pod biurkiem pełno pudełek – dużych, średnich i małych. Z próbkami kremów do twarzy, ciasteczkami, cukierkami, zapalniczkami, długopisami, breloczkami na klucze... Możesz z nich korzystać za darmo do czasu kiedy klient rozwiąże umowę z Twoją agencją PR.

Jakie doświadczenia z pracy w PR dodasz do tej listy? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *