Nie jestem komornikiem, nie montuję i nie remontuję kotłów energetycznych, nie handluję zezwoleniami na emisję CO2, nie dostarczam gazu do domów, nie zarządzam mieszkaniami komunalnymi, nie zajmuję się rehabilitacją niepełnosprawnych i nie pomagam bezrobotnym znaleźć pracę.
Ale prowadziłem skuteczne programy PR w każdej z tych branż.
Jak to możliwe?
Ponieważ wymienieni klienci i ludzie odpowiedzialni za projekty PR wiedzieli co chcieli osiągnąć i mieli plan działania.
Przede wszystkim, widzieli w nas – agencji public relations – partnera, z którym dzielili się wiedzą i zaufanego eksperta, który przedstawiał wariantowe rozwiązania konkretnych problemów.
Agencja lub konsultant PR musi wykonać wiele działań, żeby pomyślnie zrealizować kampanię public relations – ale są też rzeczy, których oczekuje od swojego klienta!
1. Czas
Twój czas to chyba najważniejsza rzecz jakiej potrzebujemy i najtrudniejsza do zdobycia. Rozumiemy jak bardzo jesteś zajęty – public relations i marketing to tylko część Twoich codziennych obowiązków. Ale regularna komunikacja klienta z agencją PR jest podstawą sukcesu.
Nie potrafimy czytać na odległość w myślach ani wróżyć z fusów – musimy wiedzieć co się dzieje w firmie. Dobrze kiedy wiemy o planowanych wydarzeniach, spotkaniach, nowych produktach i usługach, itp. Oczekujemy też szybkich decyzji i gotowości do udzielania mediom wywiadów.
2. Fachowa wiedza i opinie
To, że pracujemy dla tresera lwów nie znaczy, że wiemy jak poskramiać dzikie zwierzęta. Musisz powiedzieć nam o co Ci chodzi. Jakie są Twoje poglądy i opinie? Co sądzisz o swojej branży? Jak to wpływa na Twoje interesy i pozycję na rynku?
Im dłużej będziemy z Tobą pracować, tym więcej się dowiemy – ale to Ty zawsze będziesz głównym ekspertem. Naszym zadaniem jest zamienienie tego, co wiesz na ciekawe tematy dla mediów i włączenie tego do kampanii PR.
3. Uczciwość
Oczekujemy szczerych odpowiedzi na wszystkie pytania. Jak chcesz z nami współpracować? Czy pozycjonujemy Twoją firmę tak jak to sobie wyobrażasz? Czy jesteś zadowolony z rezultatów? Powiedz co myślisz i razem rozważymy możliwą korektę.
Tego samego podejścia możesz oczekiwać od nas – też szczerze powiemy kiedy uznamy, że coś wymaga poprawy.
4. Wiara
Wiemy czego potrzebują dziennikarze i wiemy jak chcą się komunikować. Może się zdarzyć, że będziesz miał temat, którym zechcesz zaciekawić media, ale naszym zdaniem to się nie uda.
Codziennie rozmawiamy z dziennikarzami i wiemy co ich interesuje. Potrafimy ocenić medialną wartość pomysłu na temat i wiemy jak go umiejętnie przedstawić. Jeśli radzimy inne ujęcie, wysłuchaj argumentów i zaufaj naszemu doświadczeniu.
5. Cierpliwość
Budowanie silnej reputacji marki wymaga czasu, konsekwencji i cierpliwości (szczególnie jeśli chodzi o media społecznościowe, które w PR odgrywają coraz większą rolę). Ale potrzeba także czasu na zbudowanie między nami wartościowych i autentycznych relacji – potrzebujemy czasu, żeby poznać Twoją firmę, wartości, ludzi i styl działania.
Konkluzja
Współpraca z agencją PR nie może przypominać spółki z lwem – obydwie strony muszą czerpać z niej zyski. Bądź cierpliwy i wyniki przerosną oczekiwania!
Strona główna » pr » Dlaczego PR nie przypomina tresury lwów
28 grudnia 2011
Dlaczego PR nie przypomina tresury lwów
Autor:
Bogusław Feliszek
o
06:47
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
agencja pr,
klient pr,
pr
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz