Mam dla Ciebie dwie wiadomości – dobrą i złą.
Dobra? Dzięki Internetowi prawda o Twojej firmie rozchodzi się lotem błyskawicy. Zła? Kłamstwo jeszcze szybciej.
Ludzie mogą dzisiaj poznać "prawdę" niemal natychmiast – najczęściej w kilku wzajemnie wykluczających się wersjach. Mogą wymieniać poglądy i skonfrontować je z tym, co mówią media.
Nowoczesna technologia nie zmieniła ludzkiej natury – zła wiadomość zawsze ubiegnie dobrą.
Jesteś przygotowany do kryzysu?
1. Czy masz sprawdzony w działaniu plan co robić i mówić w konkretnych sytuacjach kryzysowych?
Tak ___ / Nie ___
2. Czy plan kryzysowy był aktualizowany w ciągu ostatniego roku?
Tak ___ / Nie ___
3. Czy w planie kryzysowym masz listę największych zagrożeń ułożoną według prawdopodobieństwa ich wystąpienia i potencjalnego wpływu na Twoją firmę, instytucję lub organizację?
Tak ___ / Nie ___
4. Czy w planie kryzysowym masz listę najważniejszych interesariuszy ułożoną według ich wpływu na Twoją firmę, instytucję lub organizację? Na przykład pracownicy, członkowie zarządu, klienci, akcjonariusze i politycy.
Tak ___ / Nie ___
5. Czy masz listę dziennikarzy, komentatorów, ekspertów i blogerów, których opinie wpływają na to, co myślą Twoi najważniejsi interesariusze?
Tak ___ / Nie ___
Jesteś przygotowany do kryzysu? https://t.co/F54VYEeaDZ #kryzys #media #pr pic.twitter.com/D5eQwy0mmE
— Bogusław Feliszek (@ekspertmedialny) 6 lutego 2017
6. Czy masz przeszkolony i doświadczony zespół kryzysowy?
Tak ___ / Nie ___
7. Czy masz listę osób, które mają prawo wypowiadać się publicznie w sytuacji kryzysowej?
Tak ___ / Nie ___
8. Czy te osoby przeszły szkolenie z komunikacji kryzysowej?
Tak ___ / Nie ___
9. Czy masz system stałego monitoringu tego, co mówi się o Twojej firmie, instytucji lub organizacji w mediach tradycyjnych i społecznościowych?
Tak ___ / Nie ___
10. Czy prowadzisz badania zmiany nastawienia, percepcji i zaufania do Twojej firmy, instytucji lub organizacji w sytuacji kryzysowej wśród najważniejszych interesariuszy?
Tak ___ / Nie ___
Komentarz:
8 – 10 TAK: Twoja firma, instytucja lub organizacja jest dobrze przygotowana do zarządzania każdym kryzysem albo nie doceniasz potencjalnego zagrożenia.
5 – 7 TAK: Twoja firma, instytucja lub organizacja w każdej chwili może stanąć oko w oko z kryzysem. Może być ciężko. Masz dużo szczęścia, jeżeli nic złego nie przytrafiło się do tej pory.
0 – 4 TAK: Masz za sobą jeden lub kilka kryzysów i jeszcze więcej w przyszłości. W Twojej branży kryzys to codzienność. Jak możemy Ci pomóc?
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu do zarządzania kryzysem, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz