30 listopada 2015

Najlepszy miesiąc na początek kampanii PR

Kiedy najlepiej zacząć kampanię PR?

Moja odpowiedź jest prosta: teraz! Nie w przyszłym tygodniu, nie za miesiąc, ale właśnie teraz.

Największą przeszkodą w przeprowadzeniu skutecznej kampanii PR – bez względu na miesiąc, branżę i pogodę – jest dążenie do perfekcji. Jeśli oczekujesz od swoich konsumentów szybkiej reakcji, dlaczego sam zwlekasz ze startem kampanii?

Masz oryginalny pomysł? Wiesz, że zaciekawi media? To na co czekasz?

Grudzień jest najlepszy

Wiele osób uważa, że grudzień jest najgorszy na początek kampanii PR. Bo to koniec roku. Bo Święta. Bo w drugiej połowie miesiąca prawie wszyscy znikają na dwa tygodnie.

Styczeń – ich zdaniem – jest dużo lepszy. Bo to początek nowego roku. Bo dziennikarze wrócili ze świątecznych urlopów. Bo konsumenci są optymistycznie nastawieni do życia.

Nie styczeń, ale grudzień jest najlepszym miesiącem na rozpoczęcie kampanii PR. Tak, tak!

Większość dziennikarzy jest na świątecznych urlopach pod koniec grudnia. To prawda. Ale ci, którzy pracują szukają tematów do pierwszych numerów gazet na początku nowego roku. Dlaczego mają wybrać tematy przygotowane przez konkurencję?

Wczesny start

Pierwsze tygodnie nowej kampanii PR spędza się najczęściej na jej rozkręceniu i nadaniu właściwego tempa – szuka się intrygujących tematów, pisze informacje prasowe, aktualizuje listę kontaktów medialnych. Większość energii i czasu przeznacza się na popularyzację głównego przesłania i ustawienie tonu kampanii – nie na komunikację z mediami.

Jeśli wszystkie najważniejsze materiały – razem z propozycjami tematów – przekażesz mediom już w grudniu, zyskujesz na czasie i wyprzedzasz kampanie konkurencji. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby media napisały o Tobie już w pierwszym roboczym dniu Nowego Roku.

Jeśli to, co robisz nie jest ściśle związane z konkretną porą roku, nie zastanawiaj nad wyborem najlepszego miesiąca na początek kampanii PR, ale nad tym, czy masz ciekawe i aktualne tematy, którymi możesz zainteresować media. Bez takich tematów każdy miesiąc będzie zły.

Konkluzja

To, że dziennikarze biorą urlopy na Święta, nie znaczy, że media przestają pracować. Telewizja nie przestaje nadać. Radio nie zawiesza programów. Gazety nie przestają wychodzić.

Media zawsze szukają nowych tematów – szczególnie pod koniec roku. Warto to wykorzystać i rozpocząć kampanię PR jeszcze w grudniu.

Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu kampanii PR, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *