Koniec roku to tradycyjnie okres podsumowań i oceny tego, co się udało zrobić i co trzeba poprawić. Takie przedświąteczne porządki dotyczą także programu PR.
Otwórz szeroko okna, wpuść trochę świeżego powietrza i przewietrz swój program PR!
Oto 5 rzeczy, które pomogą odnowić program PR:
1. Odśwież swoje cele PR.
Czy widzisz potrzebę zmiany aktualnych celów PR? Rynek się zmienia i być może trzeba zmienić wizerunek marki. Czy cele PR pomagają realizować obecne cele biznesowe? Czy na rynku pojawił się konkurencyjny produkt lub usługa, które wymagają zmiany pozycjonowania marki? Kiedy ostatnio rozmawiałeś z najważniejszymi interesariuszami o swoich planach i jak postrzegają Twoją markę? Czy wnioski uwzględniłeś w swoich działaniach PR?
2. Oceń efektywność swoich kampanii PR.
Czy to, co robisz w PR przynosi oczekiwane zyski czy tylko służy robieniu dobrego wrażenia? PR to inwestycja w komunikację z rynkiem, która ma przynosić zyski. Jeśli tych zysków nie widzisz lub są niezadowalające, trzeba z czegoś zrezygnować. Jeśli komunikacja w mediach społecznościowych kuleje, być może trzeba zmienić dotychczasowe serwisy na bardziej odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom klientów i konsumentów. Być może trzeba zmienić styl komunikacji w obecnych serwisach?
3. Zaktualizuj materiały PR.
Jeśli widzisz mniej udostępnień swoich materiałów online i mniej komentarzy, może warto zmienić treść i/lub swoich materiałów? Na przykład mniej tekstu i więcej infografiki, mniej zdjęć i więcej video. Nieaktualne treści są bez wartości. Jak wygląda proces tworzenia treści i jak gotowe materiały docierają do odbiorców? Może to, co publikujesz jest po prostu nudne? Może dodać memy i ilustracje? Czy codziennie publikujesz materiały w tym samym formacie (tylko teksty, zdjęcia lub video)? Czy w swoim kalendarzu wydawniczym uwzględniasz ważne wydarzenia w swojej branży? Czy zapraszasz do dyskusji o nowych trendach?
4. Zrób przegląd rzeczników marki.
Czy adwokatom marki nie brakuje energii i motywacji? Ludzie też potrzebują inspiracji i świeżych pomysłów. Może trzeba zmienić dotychczasową twarz marki? Jak są przyjmowane kluczowe przekazy? Kto z firmowych ekspertów jest najczęściej zapraszany do mediów? Kto otrzymał prestiżową nagrodę? Kiedy ostatnio szef firmy opublikował artykuł na blogu? Kiedy wystąpił na konferencji branżowej? Czy rzecznik prasowy cieszy się dobrą opinią wśród dziennikarzy?
5. Przejrzyj skład firmowego zespołu PR.
Czy energia i kreatywność Twojego zespołu PR są porównywalne z tym, co robi konkurencja? Czy ludzie pracują z takim zaangażowaniem jak na początku roku? Kiedy ostatnio zorganizowałeś burzę mózgów, która wykreowała oryginalne rozwiązania? Czy udało się je zrealizować? Z jakim efektem? Czy agencja PR, która dla Ciebie pracuje przedstawia porywające pomysły pomagające osiągać strategiczne cele biznesowe?
Jeśli potrzebujesz audytu PR, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz